יום ראשון, 5 באוקטובר 2014

ההתעקשות על אוטובוסים דווקא בשבת

יש תחבורה ציבורית בשבת - מוניות שירות. אם מישהו היה רוצה באמת לשפר את הנושא, היה אפשר לדרוש במקום אוטובוסים ריקים בשל חוסר ביקוש, להגדיל פי 10 את מספר המוניות (אין סיבה מתקבלת על הדעת למשל שאין מוניות כאלו בשבת על כביש 65).

למרבה הצער, המטרה של רוב הגופים (ואני אומר רוב רק מטעמי זהירות) שנאבקים בנושא איננה שיפור הנגישות אלא ניסיון לכפייה חילונית. בטוחני שאם הדרישה תתקבל, הם יהיו הראשונים שיצרחו למה המדינה תצטרך להכפיל את הסובסידיה לתחבורה הציבורית.
 
אין מספיק קווים של מוניות שירות בשבת מכיוון שהרשויות המקומיות מעדיפות לצרוח "רוצים אוטובוסים בשבת" מאשר לעשות משהו מועיל - אתם מוזמנים לחפש את ההצהרות של עיריות רעננה, הרצליה וכפר סבא בנושא, הן מעולם לא פנו למשרד התחבורה. המשרד הודיע כן יאשר מוניות שירות אבל הרשויות המקומיות מעדיפות שלא לבחון את ההתחייבות שלו בנושא - למה?
 
מספר המוניות בקו, תלוי בראש ובראשונה בביקוש והוא לא ישתנה מהותית גם אם יעברו לאוטובוסים ולכן הם ייסעו ריקים.  אם יהיו 20 מוניות שירות בקו בשעה יהיה אפשר לדרוש הגדלת כלי התחבורה. אבל ההעדפה לאוטובוסים ריקים היא מופרכת. אגב, חלק מקווי האוטובוסים בימי חול צריכים להפוך למיניבוסים כך שיהיו בתדירות סבירה. לדעתי צריך להתאים את גודל כלי התחבורה לביקוש.
 
יש לשים לב שיש התעקשות על אוטובוסים, לא מיניבוסים ולא שום דבר אחר, העיקר לבלוט בשטח - ברגע שיש הצעה למשהו אחר, כולם משתתקים.

לגבי הפרסום של מוניות השירות - אין היום מידע כזה מכיוון שהרשויות המקומיות שאמורות לספק אותו מעדיפות לשחק בנדמה לי ומשרד התחבורה מעדיף מסיבותיו שלו לא לכפות עליהן את הפרסום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...