יום שני, 22 בדצמבר 2014

עלות הכיבוש

הערבים לא אידיוטים - לא היה לנו קרב שריון כי הערבים הבינו שזה לא יעיל ועברו לדברים שיותר פוגעים בנו (ולכן יותר יקרים עבורנו). הצבא שלנו לא נהיה יותר טיפש, האויב פשוט יותר חכם, גם הם למדו מהניסיון. זאת גם הסיבה למה הם עברו לטילים ומנהרות, חיל אוויר טוב הוא  עסק יקר. העלות של המבצעים האחרונים היא כמה מיליארדים.

העלות של הכספית של הכיבוש היא זניחה ולמעשה לפחות לטווח הבינוני (עד 5 שנים) היא אפילו שלילית - נסיגה תעלה פי כמה וכמה. הטענה שהכיבוש עולה למדינת ישראל כסף היא אבסורדית. העלות שצריך לחשב כוללת את פינוי מזרח ירושלים ובניית גדר מסיבית כמו בגבול עם סיני (רק ארוכה פי 3) וזאת בהנחה המאוד אופטימית שהתהליך יעבור בשלום. העלות הזאת גדולה פי 5 לפחות מהעלות הצבאית השנתית של החזקת השטח. על העלות האזרחית אני לא מדבר מכיוון שכל הקשקשנים לא מפרסמים נתונים - עובדה שקשה להפריז בחשיבותה.
 

לגבי ההשוואה הכלכלית בנושא עלות ההחזקה, במיוחד משעשע אותי שהשמאל טוען שיוריד את מחירי הדיור באותה עת שהוא שואף להכפיל את מספר מחוסרי הדיור פי 10 - זה כמובן אבסורד מוחלט.

בקיצור, המצב הנוכחי גרוע, לא בטוח שהחלופות יותר טובות. הבעיה היא כמובן שהפלסטינים לא מעוניינים בקיומנו. הרעיון לחתום על הסכמים עם מדינות ערב הוא נחמד, אבל יש בעיה קלה, הפלסטינים הם גורם שאי אפשר להתעלם ממנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...