יום שני, 1 בדצמבר 2014

אי הכרה בנישואים דתיים מחוץ לרבנות

 בעקבות זוג שנישא באופן פרטי וללא הרבנות, צפוי, יחד עם הרב המחתן, למאסר:

סתם שאלה - ממתי "ישראל חופשית" תומכת נלהבת כל כך בנישואי קטינות? אם הם לא, הם מוזמנים להציע תחליף ראוי למלחמה ב-99% מהנישואים הללו. אגב, בנישואים אזרחיים תהיה אותה בעיה כך שזאת לא תשובה רלוונטית.
 
יש לזכור כי עד היום לא היה חוק שמאפשר לפסול נישואי קטינות מכיוון שהחוק קבע שכל נישואים דתיים תקפים - אלא אם כן מדובר בביגמיה. נישואים אזרחיים לא יפתרו את הבעיה הזאת אלא אם כן רוצים לבטל את האפשרות של אנשים להינשא בנישואים דתיים - רק בצפון קוריאה יש את הכלל הזה. מי שמתנגד לחוק הזה צריך להציע פתרון אחר לבעיה - או לטעון שהיא לא בעיה, אבל אני מפקפק בכך שזאת הכוונה -  הפוסט לא מציג כזה. ההצגה של החוק כאילו נועד להשתלטות זוחלת של הרבנות היא פשוט הטעיה.
 
במילים אחרות - מצד אחד ישראל חופשית לא מעוניינת שהמדינה תכיר בנישואים דתיים ומצד שני תקבל סמכות לפסול אותם - זאת סתירה. בכל מדינה בעולם, פרט לצפון קוריאה, החתונה הדתית מספיקה לאחר דיווח לרשויות המדינה, יש לכך סיבות רבות אבל בעיקר מכיוון שאחרת החוק הופך לבדיחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...