יום שישי, 16 בינואר 2015

אילו ז'בונטינסקי היה מצליח

הטענה המקובלת בליכוד כאילו שמיעה בקול ז'בונטינסקי הייתה מצילה יהודים, הוא חכמה בדיעבד. אני יכול לשרטט תרחיש אחר אפשרי באותה מידה שבו הרעיון היה מביא לתוצאה גרועה אפילו נוראה מזו שהתרחשה בפועל:

ז'בוטנסקי מצליח בתוכניתו ומדינת ישראל קמה ב-1939. לרוע המזל, הקמת ישראל כרוכה בעימות ניכר של בריטניה עם הערבים כמו גם עם מדינות אירופה בעלות אוכלוסיה יהודית ניכרת שלא מרוצות מקצב ההגירה הנמוך מדי לטעמם, בעיקר רומניה והונגריה. התוצאה של הסכסוך הערבי הבריטי היא שקו אל אלעמין מתמוטט, הנאצים שוטפים את מצרים ומגיעים לנגב. צה"ל הטרי נלחם בהם, בסיועם של שני מיליון היהודים במדינה, כל הדרך מאילת עד הליטני, שם יוצב הקו לאחר התמוטטות שלוחת ממשלת וישי, אולם ללא הצלחה. לעומת זאת, ההשהיה מאפשרת לבסוף לבריטים, בסיוע הסובייטים, לייצב קו חדש באזור דמשק-ביירות. תוך כדי כך, המלחמה גורמת לשני מיליון הערבים, בעידודם של הנאצים להרוג את כל היהודים שלא הספיקו להימלט מהשטח ולזרוע מלח על תל אביב. בינתיים באירופה, הן רומניה והן הונגריה, מעבירות את היהודים שלהן ללא מחאה לאושוויץ. התוצאה הסופית - עוד 3 מיליון יהודים מתים, נוסף על ה-6 שמתו בהיסטוריה שלנו ומדינת ישראל מתה בדם ואש.

2 תגובות:

  1. אם היתה קמה מדינת ישראל ב-1939, לנאצים לא היתה סיבה להיזדקק להשמדה המונית אלה לגירוש היהודים לא"י.

    השבמחק
    תשובות
    1. קשה לדעת. יותר מכך, הפוסט מתמקד דווקא באפשרות הזאת ומסביר שהתוצאה הייתה עשויה להיות גרועה עוד יותר.

      מחק

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...