יום שישי, 20 בפברואר 2015

בן כספית על אפרטהייד

בעקבות השוטר הטוב והשוטר הרע: "הפסדתי חתיכת אפרטהייד":

האגדה על הכבישים הנפרדים מסרבת למות, גם האוטובוסים הנפרדים הם בעיקרם אגדה. יש הרבה בעיות יותר משמעותיות (איחוד משפחות היא אכן אחת מהן), כך שהצורך הדחוף להמציא כאלו שלא קיימות לא מובן לי.

גם ב-443 אין הפרדה, בן כספית לא מבין את המצב, שהוא אכן בעייתי, הפלסטינים צריכים לעשות עיקוף בשביל להיכנס לכביש. לגבי השוהדא, יש הסדר מטופש עוד יותר - אף אזרח לא הולך שם. אני לא יודע מה המקום הנוסף שבן כספית מדבר עליו, אבל ספק רציני אם הוא אכן קיים. בקיצור, לא צריך להמציא בעיות שלא קיימות - גם אם רוצים להתמקד בכבישים.
 
הבעיה העיקרית שאני רואה בשימוש במילה אפרטהייד, היא ההסתרה של הבעיות האמתיות. כביש 443 הוא דוגמה מצוינת, מישהו החליט שההפרדה בין ישראלים לפלסטינים היא הבעיה האמתית, אז לכאורה פתרו אותה ויצרו המון בעיות אחרות. אף אחד חס וחלילה לא חשב על הפרדה מפלסית שזה מה שצריך לעשות בכביש מהיר, למה? כי היא הייתה מוגדרת כגזענות.

אני יכול לעבור על הדוגמאות שבהם משתמשים במילה אפרטהייד בהקשר הישראלי-פלסטיני אחת אחת ובכולן השימוש גורם נזק בשל הסתת תשומת הלב מהבעיה (הממשית מאוד לרוב) לססמאות חסרות שחר.
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...