יום ראשון, 22 בפברואר 2015

כמה הערות לגבי דעא"ש

כמה הערות לגבי דעא"ש:
  1. מספר המתנדבים גדל בצורה מערכית מכיוון שאינם מקבלים הכשרה כמעט. הם מגיעים מכל רחבי העולם המוסלמי, כשמדינות רבות לא עוצרות אותן מתוך מחשבה שייפטרו מרכיבים בלתי רצויים (אפשר לקרוא על האחים המוסלמים במלחמת השחרור בתור דוגמה)
  2. התורכים מעדיפים להציג איום מספיק גדול שכל מדינות ערב יחסו בצלם כמו בזמן האימפריה, זאת המדיניות של אדוראן, בינתיים, החיסול של הכוח הכורדי טוב להם 
  3. לאירופה אין כוח צבאי, אובמה לא מעוניין להפעיל כוח צבאי מסיבות פוליטיות פנימיות ואידאולוגיית
  4. מדינות אירופה לא תכננו את הפלת קדאפי. למעשה דעא"ש לא חדר ללוב אלא המליציות שהפילו את קדאפי נשבעו לו אמונים כשהן כבר שולטות בשטח.
  5. המערב לא מוכן להתעורר מכיוון שהדבר יביא לקריסת הממשלות מבפנים. רוב הממשלות הן בתמיכה מוסלמית. גרוע מכך, לחימה רצינית תבריח את המוסלמים ותביא את אירופה למצב של היפוך הפירמידה הכלכלית כמו ביפן. בקיצור, בטווח הארוך מדובר בברכה לבטלה ובטווח הקצר זה רק יחמיר את המצב. יש לזכור כי המצב הדמוגרפי באירופה הוא כזה שבלי המהגרים המוסלמים לא יהיה כסף לפנסיות בטווח המידי. ההבדל בין המחנות בצרפת הוא התמיכה המוסלמית, כך שבריחת חלק נכבד מהם תפיל את הממשלה ותעביר את השלטון לאופוזיציה.
בסופו של דבר, אין מוצא מהמצב ללא שידוד מערכות דרסטי, המדינה האסלאמית איננה הסנונית הראשונה של מיטוט הסדר המדיני, אבל היא עוד צעד. ללא חיסול החלוקה למדינות (שהיא מקור בעיות 1-5) והקמת מדינה אחת לא יהיה פתרון ואנחנו נלך לחיסול הדדי מובטח. והכוונה היא פשוטו כמשמעו, הפיכה של המדינות לדומות למדינות בארה"ב.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...