יום חמישי, 5 בפברואר 2015

דב חנין ביחס למעצר פלסטינים

בניגוד לרבים מחבריו, חנין לא תומך במעצרם של יהודים קטינים יותר מבאלו של ערבים קטינים. קשה למצוא את ההתבטאויות שלו בנושא מכיוון שהן לא בדיוק פופולריות - השמאלנים זועמים על החוצפה בהתייחסות לערבים כבני אדם, הימנים לא מוכנים לשמוע משמאלני הטפה על זכויות אדם. 

שלא במפתיע, אני מסכים עם דב חנין, אין תועלת בהחזקת עצירים ביטחוניים קטינים  בכלא ולא בתנאים המותאמים להם.
 
זכותו לחשוב שהעדויות לא סבירות - אני לא מאמין באופן אוטומטי לצבא - אני מזכיר שאנשים גם מוצאים להורג בטעות. ההבדל ביני לבינו הוא במציאת האחראי למצבם, הוא מאמין בכך שאנחנו האחראים העיקריים, אני כופר בכך.
 
נקודת המחלוקת שלי עם חלק ניכר מהימין היא העובדה שהם מסרבים להתייחס אליהם כאל בני אדם שיש להם זכויות, לא משנה מה הם עשו. אני אחסוך להם את השאלות, זה נכון גם לכאלו שאשמים בפשעים גרועים בהרבה. 
 
עם זאת, אני מבקש להזכיר כי חנין התנגד לחוק הנורמות שאחת מהתוצאות שלו הייתה אמורה לטפל בבעיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...