יום ראשון, 15 במרץ 2015

מה שהסקרים מפספסים

הסקרים סובלים מהטיה דרמטית, הנסקרים שטורחים לענות הם בעלי מאפיינים של שמאל וגרוע מכך גם אלו שלא מניחים שזה מה שהסוקרים רוצים לשמוע. בכל מערכות הבחירות האחרונות, השמאל קיבל פחות ממה שהסקרים צפו - ובדרך כלל התברר במהירות כי מפלגות המרכז הן שמאל בתחפושת, אבל זה כבר סיפור אחר. המפלגות החרדיות יכולות לקבל אצל הרצוג יותר, נכון, אבל גם הן לא מנותקות מהציבור שלהן והסיכוי שיביאו לממשלת שמאל קלוש. כמובן, אם הרשימה המשותפת תקבל 20 מנדטים (וזה בהחלט לא בגדר מדע בדיוני), תהיה ממשלת שמאל, אבל אנחנו עוד נתגעגע ליציבות היחסית של השנתיים האחרונות.
 
בסופו של דבר השאלה היא לאיזה כיוון הסקרים טועים במגזר הערבי - אם למטה, תהיה ממשלת שמאל, אם למעלה, תהיה ממשלת ימין. מכיוון שהמפלגות הערביות התאחדו למפלגה אחת בפעם הראשונה, אין לאף סוקר מושג לאיזה כיוון מטעים אותו, אבל אף אחד מהם לא יופתע מהשינוי הזה, שיהיה כנראה ביום הבחירות - שיעור הצבעה דומה אצל הערבים לבחירות הקודמות יביא לממשלת ימין, שיעור הצבעה כמו אצל החרדים יביא לממשלת שמאל (שאגב, תתפרק תוך חצי שנה, אבל זה כבר עניין אחר).
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...