יום שלישי, 24 במרץ 2015

הקריאות להענשת העניים בעקבות הצבעתם לנתניהו

אני מציע לנסות משפט חליפי: "הערבים בחרו בחמאס ולכן אני מתלבט אם צריך להרעיב את כולם או לא". המשפט הנ"ל הוא כמובן ציני ונועד להראות את הגיחוך בכך במי בכך שמתנגד נלהב לענישה קולקטיבית הופך פתאום לתומך שלה - אין לי כוונה לדון פה בחמאס (יש מספיק פוסטים אחרים באתר). הטיעון שמדובר בפלסטר רק הופך את התיאור שלך למגוחך אפילו יותר.

"מדובר בכך שתרומה נעשית לאנשים אשר נקלעו למצבם, ואינם שם מתוך בחירה" = הם הצביעו לביבי כך שאני מעניש אותם. אפשר לנסות לשחק במילים כמה שמתחשק, אבל המשמעות ברורה -  חלק לא הצביעו בהתאם לדעתי, כך שכולם אשמים.

השאלה למי שווה לתרום היא עניין אחר ומאוד בעייתי, אבל מהבחינה הזאת דווקא תומך במתן תרומה דרך החברה. אני עובד באמדוקס שעושים מחקר רציני לפני שהם תורמים ולכן אני תורם בדרך כלל דרכם (אחרי בדיקה חוזרת שלי).

הסבר ארוך למה התאוריה שהעניים מצביעים לביבי כי הוא דופק אותם מופרכת אפשר לראות אפילו בבלוג של "הארץ". הדבר היחיד שאפשר להסיק מההצבעה היא שלא כל העניים חושבים שביבי הוא השטן - ההכללה, כפי שנאמר יפה, היא גרועה כשהיא נוגעת לעניים בדיוק כמו שהיא גרועה לשמאלנים/לחרדים/לערבים/להומואים/לשמאליים (אין צורך למחוק את המיותר)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...