ההיצע נמוך כי
התחבורה מגבילה את הטווח הרלוונטי (יש כמובן עוד סיבות אבל זאת
הדומיננטית). גם הביקוש עלה בשל העלייה הגדלה ובשל גידול האוכלוסין המואץ
של החילונים (הקיטון אצל החרדים והערבים כמעט לא השפיע). נוסיף לכך נקודת
שפל נמוכה בתור התחלה ושרפת מלאי הדירות שקדם לה במשך עשור ומקבלים את המצב
הנוכחי. במילים אחרות, מחירי הדירות הם עניין של תחבורה כושלת, בתור מחוסר אוטו אני לא
יכול לגור בעפולה ולעבוד ברעננה - ברוב העולם המערבי זה היה נחשב חלק
מהתחבורה העירונית.
לרוע המזל אם איזושהי מפלגה ממפלגות האופוזיציה
הציעה דרך להגדיל את מספר נהגי האוטובוס (חסם מהותי בדרך), אני לא ראיתי.
כן ראיתי שמר"צ טענה במפורש שאין שום בעיה כזאת אף על פי שהיא קיימת מאוד.
המדינה לא
מרוויחה כלום בסה"כ מעליית מחירי הדירות - מה שרק הופך את העניין למטופש
עוד יותר. אגב, כמות הבנייה תואמת את הריבוי הטבעי, הבעיה היא שהביקוש
לדירות גבוה משמעותית מזה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה