יום רביעי, 29 באפריל 2015

דברי נתניהו על הערבים בבחירות

מה שמעניין לגבי האמירה של ראש הממשלה ביום הבחירות הוא העובדה שכלי התקשורת הפכו אמירה פוליטית טהורה והפכו אותה לגזענית. הרעיון שראש הממשלה מדרבן את המצביעים הפוטנציאליים על ידי הצגת הערבים כסכנה פוליטית ולא לאומנית/גזענית/פשיסטית כל כך זר לגזענות התקשורתית כלפי הערבים שהם לא יכלו להכיל את הרעיון. ראש הממשלה אמנם לא אמור לעודד גזענות, אפילו של מתחריו הפוליטיים, אבל עדיין אסור לשכוח מי אכן התגלה כגזען ורמז, זה לא נתניהו.
 
נכון, אפשר לטעון שראש הממשלה בנה על התגובה הזאת, אבל אין להכחיש כי מי שהפיץ את הגזענות ביום הבחירות היו אנשי השמאל - החל מההתייחסות לערבים כאל עדר כבשים שצריך להוביל אותן לשוקת וכלה בכך שהפרשנות שלהם הסתמכה יותר על דעותיהם הקדומות מאשר על המציאות.
 
המחנה הציוני גזען מכיוון שהוא התייחס לערבים כאל עדר כבשים וגם הכתבים ההמומים מכך שנתניהו התייחס לערבים כאל בני אדם ולא כאל אפסים.  נראה לי שאת ההתייחסות של השמאל לערבים ניתן לתמצת בעובדה שהרצוג לא התחייב לבקשם להצטרף לממשלה. הוא גם לא הודיע שהוא מתכוון להשתמש בהם.
 
לא למותר לציין כי יש לי הרבה האשמות כלפי נתניהו, אבל שמתי לב לעובדה מעניינת - כמעט אף פעם לא מאשימים אותו במה שהוא עושה/לא עושה אלא במה שנוח להשמיץ אותו.
 
וכן אני יודע שזה מאכזב - אני פשוט מתייחס לעובדות כמו שהן ולא מתרשם מהצווחנים שלא מוכנים להסתכל בדבשת שלהם.
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...