יום שישי, 17 ביולי 2015

נתניהו והמשא ומתן הקואליציוני

נתניהו השיג את המטרה שלו במשא ומתן. רבים וטובים סבורים משום מה כי המטרות של נתניהו בהכרח זהות לשלהם ותוקפים אותו איך הוא לא השיג את מטרותיהם במקום את מטרותיו.

אני לא מתלהב מנתניהו, אבל הערכה חייבת להתייחס למציאות הממשית. רוצים לתקוף את נתניהו על אי השגת מטרותיך? סבבה. רוצים להראות שהוא לא השיג את המטרות שלו? גם סבבה. מה שלא סבבה הוא הערבוב בין השניים - זאת לא המציאות.

ראש הממשלה אמור לייצג כמה שיותר אזרחים ועד כמה שהדבר מצער, הנ"ל (וגם אני) משתייכים למיעוט שמסיבות היסטוריות מעניק לעצמו את הזכות לכפות את עמדותיו על אחרים ועוד מתעצבן שהם לא אומרים אמן.

נתניהו באמת מאמין שהוא היחיד שיכול להציל את ישראל - הוא גם רוצה קפיטליזם וליברליזם. את המטרות הללו הוא משיג, גם אם מהסתכלות בעיתון אפשר לקבל רושם אחר.

כאשר מדברים על ההסכם הקואליציוני צריך לשאול את המתלונן - קראת את ההסכם או את הדיווח בעיתון? לפחות לגבי יהדות התורה אני יכול להעיד שהקשר בין השניים (וזה לא משנה באיזה עיתון מדובר) מקרי בעליל - ההבדל היחיד הוא בכיוון הרמאות. הרכב הממשלה אומר מעט מאוד פרט למי יפגין את הדעות הקדומות כלפי הממשלה - עצוב אבל זאת המציאות. הממשלות בישראל נוטות באופן עקבי לפעול נגד ההבטחות שלהן לבוחרים.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חוות הדעת המייעצת של בית המשפט הבינלאומי - חלק ב׳

למרות שהתכוננתי לגרוע מכל, עדיין הופתעתי כשקראתי את התרגום העברי של חוות הדעת: 1. בית המשפט הבינלאומי בהאג מנה מקרים רבים בהם נזנחו הנורמות ...