יום חמישי, 23 ביולי 2015

מה עוזר למתכנתים להתקדם?

המחשבה שהלימודים באוניברסיטה באמת תורמים למתכנת מעוררת תמיהה רצינית לגבי רמת הידע של הטוען בנושא בנושא - הם לא. עובדתית, חוסר קשרים הוא החסם המרכזי, העובדה שזה מצב מופרך לא הופך אותו לפחות נכון, זה רק הופכת אותו למוזר הרבה יותר ולכן הוא משתנה באטיות. אני מוכן להציג את כל הסיכומים של "מגמות בהייטק" שקיבלתי בחמש השנים האחרונות - רבע מהם מכילים את המסקנה הזאת (השאר לא מתייחסים). 

על מנת להסיר ספק, הלימודים, גם במכללה, לא ממש עוזרים. מניסיון, אפילו קורס תכנות בצבא, שנחשב לצורת הלימודים הטובה ביותר הוא די חסר תועלת.  נתקלתי בהמון מתכנתים דפוקים ובעוד יותר טובים, אבל למעט קבוצה של מתכנתי אינטסט בתקופת הבועה שהיו ברובם המוחלט דפוקים ללא תקנה, לא נתקלתי בשום קשר בין מוסד הלימודים לבין האיכות שלהם - כך שנשאר חלוקים בעניין.

אני מכיר כמה וכמה מתכנתות חרדיות, אחת מהן שעובדת במשרד לידי קודמה לאחרונה לראש צוות. הן (ובדרך כלל מדובר בהן) סובלות מאותה בעיה כמו הערבים - חוסר קשרים. לחברה כמו אמדוקס מדובר כמובן ביתרון (הסיכוי לעזיבה קטן משמעותית) אבל היא ממש לא היחידה. בשביל ערבים בתחום, הייתי מתחיל במרכז צופן.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...