יום שלישי, 7 ביולי 2015

מעמדה של ארה"ב בעולם בזמן כהונת אובמה

משעשעת אותי הטענה כי מעמדה של ארה"ב בעולם השתפר בזמן אובמה.

האמון של סעודיה בארה"ב הוא כזה שהיא משלמת לפקיסטן על פצצות גרעין וברזיל שוקלת לפתח בעצמה אחת. מעמדה של ארה"ב בפקיסטן כל כך נמוך שממשל אובמה לא ידע על הסיוע של המדינה הזאת לבן לאדן ונאלץ לחסל אותו כגנב בלילה הגם שהוא משלם למדינה המתפוררת הזאת מליארדים. החוזה הטרנס פסיפיק נחתם לאחר שארה"ב התקפלה בצורה שהביא את המפלגה הדמוקרטית להתנגד ברובה להסכם.

פוטין לא היה יותר נחמד בזמן בוש, אבל לאחר התגובה בנושא בנושא המלחמה בגאורגיה, לא מדובר בפלישה כך שהמצב חמור יותר, הוא השתתק. השיפור עם קובה הוא ההתקדמות היחידה באמריקה הלטינית שהולכת ומתנתקת מארה"ב פרט למקסיקו שבה מדיניות אובמה הפכה את המאבק השקט יחסית בסוחרי הסמים למלחמת אזרחים, מה שדוחף את כמות המהגרים לארה"ב כלפי מעלה.
 
הטענה כי אובמה טוב יותר כי הוא לא בוש היא מופרכת. מדיניות החוץ שבה המלחמה הקרה חוזרת ו-4 מדינות ערביות מתפרקות לא יכולה להיחשב להצלחה. בוש היה אידיוט וגרם לא מעט נזק, זאת לא סיבה להתעלם מהטעויות של אובמה שהרבה מאוד פעמים רק החמיר את המצב בניסיון להחזיר את הגלגל לאחור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

האו״ם איננו נייטרלי

בכל פעם שאני נתקל במשהו פוגע, אותה שאלה עולה לי לראש: האם זה היה בכוונה? התשובה היא בדרך כלל "זה מורכב". לצערי, הדוח של האו"ם...