יום שני, 6 ביולי 2015

מר"צ והגישה ההומופבית של הרשימה המשותפת

מי שטורח לשים לב ליחס השמאל אל הערבים בתוך הקו הירוק מעבר לרטוריקה לא מופתע בכלל. רובו המוחלט של השמאל רחוק מגישה דמוקרטית כלפי הערבים עוד יותר מהימין.

אני אסתפק בדוגמה בעניין שולי למדי - (חוסר) התגובה של מר"צ כלפי ההומופוביה של הרשימה המאוחדת? יש לי עוד עשרות רבות של דוגמאות ולכן אני לא מופתע מכך שכל דבר שיחייב את השמאל לאינטראקציה ממשית נוספת עם הערבים נדחה בתירוץ כזה או אחר.

אני מגנה את מר"צ על הבריחה מהתייחסות לבעיה, כל אחת משתי האפשרויות - התקפה על הרשימה המשותפת על ההומופביה שלה (3 מתוך 4 הרכיבים הם הומופוביים בצורה פומבית) או הצהרה שחייבים לדחוק את ההומופוביה לתחתית הרשימה מכיוון שהיא לא חשובה כרגע היו יותר סבירים. מערכת בחירות בה מר"צ מעלה על ראש שמחתה את ההומואים בתנאי שהם יהודים מדגימה כמה מר"צ סופרת את הערבים. 

אגב, חד"ש היא ממש לא המרכיב הדומיננטי, כרגע אם כבר מדובר בבל"ד ולו רק מכיוון שיש להם יותר כסף אבל המצב עוד עשוי להשתנות.

בשנים האחרונות בל"ד הורידו פרופיל בנושא כך שאני לא מוצא את הטקסטים כרגע, אבל בזמנו אכן פרסמו הודעות הומופוביות.

לצורך העניין אני מוכן להניח שאחמד טיבי שינה את דעתו ב-9 השנים שעברו מאז האמירה האחרונה ההומופובית האחרונה שלו ששמעתי (בזמן מלחמת לבנון השנייה). זה עדיין לא פותר את העניין.
הוא השווה את המשת"פים להומואים וטען שהם מזיקים באותה מידה לחברה הערבית וכאמור לא מצאתי את הציטוט המדויק כרגע.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...