יום שלישי, 11 באוגוסט 2015

מה צריך לעשות עם המסתננים

המסתננים מעוניינים (ובצדק מבחינתם) בתעסוקה טובה יותר. אם במקום מרכז מעצר היו מקימים מכללת הייטק עם מגורים ומארגנים ויזות לאירופה לבוגריה היה לא היה מקום להכניס שם סיכה. זה היה הרבה יותר זול והרבה יותר פשוט מוסרית. הממשלה מעדיפה להשקיע במקל במקום בגזר, גם כשהוא יותר יקר. ואם מישהו מודאג ממשיכת עוד אנשים - ישראל משלמת עשרות אלפי דולרים לכאלו שבאים לפה להשתלמויות בחקלאות.
 
נהגים מקצועיים זה נושא שחסרים בו המון אנשים (גם בארץ), חקלאים (נושא זול יחסית מכיוון שהתשתית קיימת) ואני בטוח שיש עוד מקצועות במחסור. לעומת זאת למידה בחינוך מוגבלת לישראל בלבד (עברית וכל הג'אז הזה). צריך לבדוק לעומק מה חסר באירופה ופשוט לעשות הסבה מקצועית למה שצריך. אני בטוח שהאירופים ישמחו להראות שהם תורמים לפתרון הבעיה (שהם עזרו ליצור, אבל זה כבר סיפור אחר), כך שהמימון לא מהווה בעיה רצינית. האירופאים מעוניינים במהגרים, הם מעדיפים מהגרים עם השכלה ולא כאלו חסרי מקצוע, זה הכל. מישהו חושב שהם מצילים את הפליטים בים התיכון בגלל העיניים היפות שלהם?
 
אני לא מכחיש את העובדה שהם פושעים יותר - השאלה היא כמובן למה. אני די משוכנע שבהינתן תנאים זהים כלכלית וחברתית פרט לשאלת המוצא, הפשיעה תהיה זהה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אחד ביום בפרק ראשון של היסטוריה אלטרנטיבית

לאחר שיקול דעת מעמיק החלטתי שהפרק  אחד ביום: מי יציל את המשטרה?  פשוט מייצג היסטוריה אלטרנטיבית. אני רק מופתע מכך שלא מזהירים את המאזינים ומ...