יום ראשון, 16 באוגוסט 2015

כמה מילים על פנסיית אנשי הקבע

 כמה דברים:

  1. זה לא תמיד כל כך קל להבדיל בין הסוגים השונים של החיילים. יחידת המחשוב שאני עבדתי בה כמתכנת נחשבה על הנייר כיחידה ג'ובניקית, אבל למעשה תפקדה כתומכת לחימה.
  2. צריך לקחת בחשבון את סיכויו של חייל הקבע להגיע לפנסיה, הם נמוכים בצורה ניכרת היום מאשר היו לפני 10 שנים, שלא לדבר על לפני 20 שנים. לפני נתוני הצבא מדובר בפחות מ-10% מהחיילים שמתחילים בקבע.
  3. יש גם מקצועות שאינם קרביים וקשה להשאיר בהם אנשים. נכון שיש לא מעט תפקידי תכנות שניתן לאזרח (ורובם אכן אוזרחו), אבל יחידה כמו זו שהייתי בה לא ניתן (מי רוצה עובדי הקבלן שיברחו תחת אש...). אז מה נעשה עם המתכנתים? נהפוך אותם לאזרחים עובדי צה"ל שיעלו לנו יותר ויוכלו לשבות?
  4. הבעיה החמורה ביותר היא כרגיל משילות - הצבא מנצל את החריגים של 1+3 בשביל לצור קבוצות חדשות וכך הוא דוחף אנשים מיותרים לרמות הפנסיה הגבוהות. צריך לצמצם את יכולת המניפולציה של הצבא בנתונים, הממשלה פועלת קצת בכיוון בשנים האחרונות, אבל חד משמעית לא מספיק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...