יום ראשון, 2 באוגוסט 2015

תירוצי הסירוב לנאום בנט בעצרת הלהט"ב

אני תוהה איפה העותק החתום של כל המשתתפים בעצרת משמאל? איפה החתימה של דב חנין? של איימן עודה? מעניין שדב חנין, שרוב סיעתו הומופבית מוצהרת היה מצוין, אבל בנט לא. וכן הרשימה המשותפת כוללת את התנועה האסלאמית הדרומית שממנת טיפולי המרה ואת בל"ד שמארגנת הפגנות נגד להט"ב - אני חושב שהגיע הזמן להתעדכן קצת במציאות.
 
הטענות לכך שהשתתפות הערבים בעצרת מייצגת שותפות גורל היא נורא מעניינת - אשמח אם מישהו יוכל להזכיר לי מתי הייתה ההפגנה האחרונה בעד זכויות הפלסטינים הלהט"ב? או מתי הקהילה ארגנה סיוע לאלפי פליטי הלהט"ב הפלסטינים בישראל (רובם מהרשות הפלסטינית "הנאורה")? כמה פעמים הוזכר בעצרת מצעד הגאווה הערבי שבוטל בעקבות התערבות חברים ברשימה הערבית המאוחדת?  

לגבי התירוצים למה להתעלם מדב חנין, אתרשם ממנו כשיסרב להשתתף בסיעה שחצי ממנה הומופוביים, כשיחוקק חוק למניעת אפליה כלפי הומופובים ברשויות הערביות או כשידרוש מאבו מאזן גינוי לאלימות כנגד להט"ב, תמיד יותר קל לעשות הצגות של פעילות. נכון חד"ש איננה הבעיה בנושא אלא התנועה האסלאמית ובמידה פחותה בל"ד. לגבי תע"ל, הפעם האחרונה ששמעתי אותם בנושא הייתה לפני עשור כמעט כך שהמידע לא ממש מעודכן. יש לציין כי התנועה האסלאמית משלמת על טיפולי המרה, נראה לי שדי בכך בשביל להבהיר את האמינות של העניין.
 
זהבה גלאון התחננה בפני מפלגה הומופובית בעיקרה שתחתום אתה על הסכם עודפים ונפגשה עם מנהיג רשות שמגרש הומואים לישראל באותם ימים ממש שהיא ביססה את מסע הבחירות שלה על הומופוביה של הבית היהודי. האם זאת נקראת תמיכה או עבודה בעיניים? האם זהבה גלאון תזכיר את רדיפת הלהט"בים בפגישתה עם אבו מאזן? היא לא. אני מחכה לעדכון על הפעמים שזהבה גלאון ניצלה את מסעותיה הדו רבעוניים לרמאללה בשביל למחות על היחס המחריד ללהט"ב שם. אני היית מציע לבקר במצעד הגאווה ברמאללה, אבל אופס, כולם ברחו ליפו.
 
איפה בקמפיין בחירות של הבית היהודי ביזו את קהילת הלהט"ב? אני עקבתי אחרי הקמפיין הזה מקרוב ואף על פי שלא התלהבתי מהתגובות של חברי הסיעה, הם ממש לא ביזו את הקהילה. אני מחכה למקרים שבהם בנט התבטא בהומופוביה. ובכלל ההאשמה לגבי הגאווה של הבית היהודי בהומופוביה היא מעניית - מי יכול לספק קישור לדף באתר שלהם? לפוסט שבו זה כתוב?

אפשר לעקוב אחרי הפרסומים בחודשים האחרונים ועוד יותר בזמן הממשלה הקודמת. בנט ביטל כמה וכמה כללים מפלים לגבי להט"ב, מסיבות פוליטיות לא נוח לו לפרסם את זה ובוודאי שלתקשורת אין שום אינטרס לפרסם את זה. לגבי המפלגה שלו - העניינים משתנים מאדם לאדם. אפילו אם זה היה נכון - זאת בדיוק הסיבה למה צריך לתת לבנט לנאום - שיתחייב על ביצוע.
 
אפשר היה לדון בדרישות מבנט אילולא דב חנין נאם - ממנו לא דרשו שינקה את האורוות הגם שחבריו לסיעה עשו אותו דבר - זאת צביעות. כנראה שכחתי - חבריו של חנין למפלגה הם ערבים, זה יותר חשוב מהיותם הומופובים, אפילו בעצרת של הקהילה הגאה. אבל מתן בימה לדב חנין ששייך לסיעה הומופובית מוצהרת איננו יותר הגיוני. הרצון למנוע משותפים של הומופובים היא מגוחכת, הם אכן קיבלו מקום בעצרת, קוראים להם הרשימה הערבית המאוחדת.
 
לגבי הטענה כאילו הדתיים פחות ליברליים, אני מצטער לאכזב, מי שידבר עם פעילי מרצ בגליל התחתון יגלה סבלנות מעטה יותר מזו של הבית היהודי בתל אביב.
 
הפעולה הבאה של מי שמתרגש מההתחייבות שנחתמה לכאורה צריכה להיות פשוטה - לדרוש מזהבה גלאון לעמוד בהתחייבותה המרגשת ולבקש ממנה עותק של התחייבות אבו מאזן נגד רדיפת להט"ב אצלו או במקרה שלא קיבלה - את טיוטת הצעת חוק להשעיית שיתוף הפעולה עם הרשות הפלסטינית עד שתימנע מפגיעה בלהט"ב אצלה.
 
רגע אחד - האם מישהו ממר"צ יוכל להפנות אותי לפוסט שבו יצא נגד הבקשה לחתום הסכם עודפים עם הרשימה הערבית המאוחדת ההומופובית? להצעת החוק לשיפור מצבם של הפליטים הפלסטינים מקהילת הלהט"ב שישראל נאלצה לקלוט? להצעה לסדר היום לגבי ההתנגדות האלימה למצעד הגאווה באום אל פחם? או שאולי מר"צ יודעת רק להכות על חזותיהם של אחרים? למעשה, מי שהתנהגו בצורה מפוקפקת היו מר"צ בזמן שהם לכאורה מעלים את הלהט"ב על ראש שמחתם הם ממהרים להיפגש עם אבו מאזן ההומופוב ומשבחים אותו עד לב השמיים.
 
האם תמיכה באמצע יוני בתחנת טלוויזיה ממשלתית הומופובית ותלונות על תמיכת ממשלה אחרת בהומופוביה בתחילת אוגוסט היא מעשה נאלח? זה כמובן תלוי בהגדרה ומספר מפתיע של אנשים ממציאים תירוצים כאשר זה מגיע למחנה "שלהם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...