יום שבת, 8 באוגוסט 2015

ההצגה של אגודת אפרת בתקשורת

אגודת אפרת יצאה מגדרה בניסיון לחדד את ההבדל בינה לבין מתנגדי ההפלות בארה"ב אבל בתקשורת דיווחו על זהות מוחלטת ביניהם. גם בתור חילוני אני נדהם לפעמים מהנטייה התקשורתית להדביק עמדות של הימין הדתי הנוצרי והאוונגליסטי בארצות הברית לימין הדתי היהודי בישראל, זאת תופעה הרבה יותר דומיננטית מהאימוץ בפועל.

אני מתקשה להבין איך עמותת אפרת היא נוצרית (מיסיונרית אולי עוד אפשר לתרץ) ובוודאי שהטענה להתחזות לאתאיסטית המופיעה בתקשורת היא מופרכת. הסיבה למה אין פה עמותות חילוניות היא פשוטה להביך - העמדה של היהדות הרבה יותר ליברלית מזו של הנצרות בנושא ההפלות. הפלה ביהדות היא (בתנאים מסוימים) מצווה ולכן מאבק נגד קיומן של מרפאות הפלה הוא בלתי אפשרי.
 
התוצאה היא שאין שום סיבה הגיונית למה צריך עמותה חילונית נגד הפלות - העמותה יכולה להיות עיוורת למידת הדתיות בלי להיכנס לחיכוכים בנושאים כמו הפלה של הריון בעקבות אונס או הכרזה אוטומטית על כל רופא שמבצע הפלה כעל רוצח. גם הצד החילוני הרבה יותר קרוב לעמדה הדתית בנושא בגלל הלאומיות החזקה הרבה יותר בארץ שמתנגדת עקרונית להפלות בשל סיבות דמוגרפיות.
 
הוויכוחים למעשה מתמקדים בשאלה אחת - האם מצב כלכלי/רגשי קשה של האישה הוא סיבה מספקת להפלה - נושא שקשה מאוד עד בלתי אפשרי לתת תשובה כללית לגביו (התשובה, אפילו של הרבנים הקיצוניים ביותר, היא "תלוי"). אני מבין שהתוצאה מתסכלת הרבה עיתונאים שהיו רוצים לראות דם כמו בארה"ב, אבל אין סיבה לאמץ את הגישה שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...