יום שבת, 8 באוגוסט 2015

מהיכן רוב הפלסטינים?

אפילו בהנחות של ריבוי טבעי מרבי (4.2%) בזמן המנדט הבריטי מגיעים לכך שכ-50% מהערבים בסיומו "הופיעו" יש מאין. המספרים לגבי 30 השנים האחרונות לשלטון העות'מאני פחות אמינים אבל בעלי מגמה דומה. כלומר, בהנחה שמרנית במיוחד 75% מהערבים הגיעו עם היהודים וכנראה גם רוב השאר לא הגיעו הרבה לפניהם (נפוליון מצא רבע מיליון איש משני עברי הירדן). 
 
כמובן, האחוזים משתנים ממקום למקום ובהתאם לעדה, בכפר קנא יש משפחות שיש קו ישיר מתקופת התלמוד למשל ואילו בטירה מדובר בערבים שאפילו שפתם לא נטמעה בסביבתם אבל המגמה לעיל היא ברורה מאוד. אפשר לשאול עשרה ערבים אקראית ו-9 מהם יוכלו להצביע על האב הקדמון שהגיע לארץ (אבל כולם יהיו בטוחים שהם חריגים).

הנתונים של המנדט זמינים בוויקפדיה ובאתר משרד המושבות - אפשר לחשב, זה לא מסובך. הנתונים העותמ'אנים זמינים בצורה דומה וגם שם התוצאות דומות (הגם שהם עם יותר סימני שאלה). היו עשרה אחוזים של הערבים שנרשמו כמהגרים ע"י המנדט, אפילו אליבא דאש"ף מדובר במיעוט קטן מאלו שאכן הגיעו בזמן המנדט - האינצקלופדיה הפלסטינית מייחסת את הפער להשפעה הזדונית של הציונים על ממשלת המנדט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...