יום חמישי, 8 באוקטובר 2015

כמה נקודות על יחס השמאל לפלסטינים

הפרת זכויות האדם של הפלסטינים 

זכויות אדם אוניברסליות הן כמו ששמן מלמד, אוניברסליות. הטענה כאילו ישראל היא המפרה הנוראה שלהם כלפי הפלסטינים היא דוגמה קלסית לראייה צרה. למעשה ישראל היא אחד הגורמים האחרונים ברשימה כשאפילו ירדן מקדימה אותה (שלא לדבר על פתח וחמאס). ולכן אי אפשר לתרץ את היחס לישראל בהפרת זכויות אדם של הפלסטינים בשעה שהמפרים העיקריים זוכים להתעלמות מוחלטת.
בנוסף, אי אפשר לטעון שהפרת זכויות האדם של הפלסטינים מטרידה את העולם בשעה שהיא בעליל לא מטרידה אותו (וחבל שכך). את הסיבה לצורת הביקורת הבלתי סבירה בעליל על ישראל צריך לחפש במקום אחר, אנטישמיות נמצאת במקום נמוך למדי ברשימה.
לגבי נושא חלוקת תעודות הזהות - כל מי שרוצה תעודת זהות צריך ללכת למשרד הפנים ולבקש. המדינה לא כופה עליך להפוך לאזרח - לא רוצה לא צריך וישראל היא ממש לא היחידה במדיניות הזאת, גם בארה"ב הסיפור דומה. יש כמובן שאלות אחרות שניתן לשאול לגבי כמה המדינה באמת רוצה שיבקשו תעודת זהות (התשובה היא כנראה ממש לא) אבל זאת החלטה שלהם.
 
תירוץ הפעילות הפלסטינית האלימה

חלק ניכר מהשמאל מוצא לפלסטינים תירוצים מעליבים - פעולה פלסטינית לא יכולה חס וחלילה לנבוע מהכיבוש אלא חייבים למצוא פעולה יהודית אלימה על מנת לתרץ אותה, זה עלבון לאינטליגנציה של הפלסטינים.
לרוב טוענים שחוץ מכמה משוגעים השמאל איננו מצדיק את הטרור, עם זאת הצורך למצוא תירוץ לכל פעולת טרור מדווחת סותר בעליל את הטענה הזאת. רק בשבוע האחרון נרשמו 10 ח"כים מהשמאל (ואני לא מדבר על הרשימה המשותפת) שתירצו את הטרור הערבי בפעולות שונות ומשונות של טרור יהודי. את מספר הפעמים שהתירוצים הללו הופיעו בעמוד הראשי של Ynet הפסקתי לספור ב-100.
 
ראיית מנהרה

הבעיה המרכזית עם הגישה של השמאל היא כפיית ראיית מנהרה, שוב ושוב נכתבות רשימות תירוצים למה שום גורם אחר לא משמעותי, לא האיסלאם, לא המדינות השכנות ולא העולם המערבי, פרט לכך שאוטו אוטו הוא מנדה את ישראל. כל הגורמים הללו הם מאוד משמעותיים והדרך היחידה של השמאל להתמודד אתם היא ניסיון לטאטא אותם הצידה תוך הנחות שגובלות בפתטיות, למשל, שהיזמה הערבית איננה אולטימטום שכוללת את זכות השיבה אלא רעיון ערטילאי שאנחנו נחליט מה נכתב בו.
לעתים קרובות ההסבר הוא שאין לייחס משמעות לכך שהפלסטינים רואים בסכסוך סכסוך דתי, שהימין טועה בכך שהוא מתייחס לפלסטינים כאל ערבים בזהותם ומתעלם כליל מתרומת מדינות המערב ובעיקר בריטניה להתפתחות התנועה הלאומית הפלסטינית. אם זה לא מאמץ לטאטא מתחת לשטיח, אני לא יודע מה תחשיב ככזה.
הלכה למעשה מדובר בהחלטה עבור הפלסטינים שמתעקשים על כך שאלו זהויות מרכזיות שלהם, ואפשר לבחור איזו מפלגה פלסטינית שרוצים להוכחת הטענה, כי הן לא חשובות לנושא קריטי מבחינתם על אף המודעות לעובדות הללו. צר לי, זאת לא רק פטרונות והתייחסות מעליבה לפלסטינים אלא גם התעקשות לטמון את הראש בחול.
 
אי אפשר לנבא את העתיד

אני לא נביא ולא בן של נביא, אבל ההיסטוריה מלמדת אותנו דבר אחד - אין אפשרות לסמוך על תחזיות. גישת השמאל, מתבססת בעיקרון על ההנחה המשונה בעליל שאנחנו יודעים את העתיד ולכן גם אם נגיע לסף התאבדות המצב ישתפר לאחר מכן, זאת הנחה בלתי סבירה בעליל.
התחזיות נלקחות בהנחה שמוטב לישראל להסתכן בכך שמיליוני פלסטינים יורשו לחזור אליה מאשר שבעתיד הקרוב ינדו אותה. זאת הסתמכות משמעותית על ידיעת עתיד שאין לנו כשחלק לא מבוטל מהבעיה היא שאפילו לא שמים לב לכך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...