יום רביעי, 9 בדצמבר 2015

למה ארגוני השמאל נסחפים להשמצות

אנחנו מעוניינים בארגוני זכויות אדם אמתיים, לא במתחזים. חוץ מזה במדינה דמוקרטית אמתית (לא שאני מכיר אחת כזאת) אין צורך בארגוני זכויות אדם😃
 
שוברים שתיקה זכה בהתחלה לתגובה פושרת מהאיחוד האירופי עד שהתברר כי הקשר בין מטרות הארגון המוצהרות לפעילות בפועל קלוש. זה נכון לכל ארגון כזה מאז בצל"ם - כולם לא עמדו בפיתוי לקצר הליכים ולגרוף כסף קל על ידי התדרדרות להשמצות. החולשה הזאת אמנם לא ייחודית לשמאל, אבל בקבוצת הארגונים הזאת הפיתוי ענק, הסיכון זעום ויש כבר מרשמים מוכנים להשתקת המצפון כך שהתהליך מהיר במיוחד (בשוברים שתיקה מדובר בפחות משנה).
 
כל ארגון זכויות אדם חדש ייתקל בתגובה סקפטית - זה לא מפתיע אחרי עשרה כישלונות. זה כמובן מקל על הבחירה - למה להשקיע שנים בבניית מוניטין אם אפשר לטייל בעולם במחיר הפעוט של השמצת המדינה? אכן, בני אדם - יהודים, ערבים, אמריקאיים, קניתיים ואחרים לא אוהבים ביקורת - נקודה. זאת אחת תכונה אנושית מגונה אבל לא ייחודית לנו.
 
ריבלין אמר את מה שהשמאל לא רוצה לשמוע. המסקנה ההגיונית מדבריו היא שאם הרשות איננה פרטנר אין שום תירוץ להשארת ארגון שמפר זכויות אדם סדרתי והפעולה שישראל צריכה לנקוט לשיפור מצב זכויות האדם בשטחים היא חיסול הרשות (ושלטון חמאס).
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...