יום חמישי, 14 בינואר 2016

תחקיר עד כאן - שאלות לשמאלנים

חברי פייסבוק שמאלנים שלום,
דווקא בתור מי שלא צפה בתחקיר עובדה על נעאווי מתוך הנחה שמדובר באידיוט אחד אני מבקש את עזרתכם בהסבר הגיוני של התגובות הבאות על התחקיר:
א. בצל"ם - שהסבירו כי הסגרת פלסטינים לכוחות הרש"פ היא סבבה לאחר שפרסמו דוחות שהם מאשימים אותם בהוצאות להורג ללא משפט
ב. שוברים שתיקה שטענו כי חקירת האמצעים בהם הם משתמשים לתצוגות תכלית היא מעשה השאטזי
ג. דובר ארגון רבנים לזכויות אדם שהסביר כי נעאווי הורשע על רומן הומוסקסואלי ולא באמת על עבירת מין ובכך הצהיר למעשה שהקטין הפלסטיני היה הן הומוסקסואל והן בוגד
אני מתנצל אבל אני מתקשה למצוא הסבר לא קונספירטיבי לתגובות הנ"ל ואני זקוק לעזרתכם
 
===
בעקבות התגובות:
 
היו חקירות על התנכלויות של הרשות הפלסטינית לערבים ישראלים כמה פעמים בשנים האחרונות, אבל לא התאים לאג'נדה התקשורתית כך שדי נדחק לשוליים (אפשר לחפש באתר בצל"ם לפרטים). החקירות תקועות בגלל בעיה מתסכלת למדי (גם אם מובנת) - הפלסטינים לא רוצים להעיד בבית משפט צבאי.
 
המימון לא הגיע מוועד מתיישבי השומרון ולא נעליים - מעניין שהסיפור הזה נחשף ע"י עיתונאי שאשת העורך שלו היא דוברת שוברים שתיקה ואף עיתונאי אחר לא הצליח לאשר אותו.

שוברים שתיקה פרסמו שהחוקר אמר שרגבים שילמו לו. זה מראה בעיקר על טיפשות, מכל עמותות הימין רגבים היא הכי פחות סבירה. אין שום עדות לסיפור הזה פרט לפרסום של שוברים שתיקה (שהתלוננו במשטרה, נראה מה ייצא מזה).
 
ספקנות היא מצרך שצריך להצטייד בו לגבי הסיפור הזה. כמעט למותר לציין שאם היה מדובר בשטאזי היית שומע על הסיפור אולי בארה"ב אבל לא בארץ.
 
לגבי הטענות על ציוד מעקב משוכלל, מי שטוען כך לא חי בשנת 2015 כל מה שצריך זה סמארטפון והם השתמשו בשלהם ולא בשל העמותה.
 
שילמו לתחקירנים (ביחד) 4000 שקל בחודש על החודשים האחרונים בלבד (קודם הם התנדבו). לצורך העניין נניח שמדובר ב-150 אלף שקל בסה"כ, זה סכום שהיום ניתן לגייס בהדסטראט תוך יומיים ורובו נלקח כהלוואות מהבנק כך שרובו אפילו לא גויס. אגב, זאת הסיבה למה הם נאלצו להעביר לעובדה חלק מהחומרים לפני שסיימו עם כולם.

כמובן, עד כאן עומדת היום בפני הפיתוי שלאחר ההצלחה כך שהמצב הכספי בעוד שנה עשוי להיות שונה לחלוטין, נחיה ונראה.
 
התחקירנים צולמו יושבים עם ההקלטות עם הציוד של עובדה, כך שהצילומים עם הציוד היקר הם של עובדה, לא כל הצילומים. אפשר לקרוא את הפוסטים של מי שהיה אחראי על התחקיר מטעם התוכנית. כפי שציינתי, בחודשים האחרונים הם קיבלו כסף, גם אם לא הרבה. אני מבין שזה מאכזב, אבל הסכום לא גבוה במיוחד וכאמור רובו הלוואות.
 
עד כאן, פועלים שלוש שנים על אש נמוכה ובחודשים האחרונים הגבירו את הקצב כך שהעלות לא גבוהה, במיוחד שאתה משלם שכר נמוך במיוחד לאנשים שזאת לא העבודה היחידה שלהם.
 
למעשה, התחקיר נעשה בשיטה שמזכירה סטראט אפ ואילו השמאל רגיל כנראה לשיטות של חברת סטנדרטיות - לא גייסו מיליונים והלכו לתחקיר, אלא עושים את ההפך - תחקיר ואז גיוס מיליונים. מעניין שהעניין התקציבי כל כך מטריד את חלק מהשמאל, אני תוהה מה מקור הפניקה של שוברים שתיקה מהחיטוט בפח האשפה אחרי מקורות התקצוב שלהם או שרק נושא התקציב של עד כאן חשוב?
 
הבנקים נותנים הלוואות לעמותות כל שני וחמישי, יש אפילו שורה מיוחדת בדוח הכספי. הבנק נותן הלוואה לעמותה אם יש לה הכנסות ומשתמש בזה לפרסום עצמי בנוסף. בכל מקרה, הנושא לא רלוונטי לעניין מכיוון שחברי העמותה ולא העמותה עצמה לקחו את ההלוואות.

אנשים מחפשים בזבל כל הזמן, זה די מלחיץ אבל חוקית זה מותר (זבל מוגדר רכוש נטוש). האמת היא שאני פרנואיד למדי ולעולם לא זורק דברים חשובים סתם לזבל. השאלה איננה למה שוברים שתיקה נלחצו אלא למה ארגון שמפרסם מעל כל במה שהתנהלותו הכספית שקופה לחלוטין נלחץ דווקא מהאפשרות שזה מה שמחפשים בזבל שלו.

אגב, אני לא טענתי שהפרנויה של שוברים שתיקה מנותקת מהמציאות. בתור ישראלי אני יודע היטב שהפרנויה הקשה ביותר היא זו שיש לה יסוד. האשמות השטאזי המביכות הן סימן לפרנויה, לא בהכרח לכך שכל פרסום שלהם הוא שקר.
 
רשימת הארגונים שהופיעה לעיל היא אלו שאכן הגיבו בצורה מכפירה ונלקחה מדפי הפייסבוק שלהם. אני לא יודע מהיכן נלקחו הטקסט שמצוין בלינק לעיל לגבי שוברים שתיקה אבל אני לא מצאתי אותו בצל"ם וארגון רבנים נגד זכויות אדם לא מופיעים וכנראה לא במקרה. גם הטקסט של זהבה גלאון לא אותר, היא בעיקר ניצלה את ההזדמנות להביע שוב תמיכה נלהבת בסתימת פיות ובליברל הדגול אבו מאזן.
 
  1. התגובה של שוברים שתיקה היא הטעיה ובכל מקרה לא רלוונטית לדברים שטענתי נגדם והתייחסו לתגובתם לבדיקה נגדם
  2. הדובר של ארגון רבנים לזכויות אדם עדיין לא מבין את הבעיה וההתנצלות שלו גרועה כמעט כמו המקור, הוא עדיין לא מבין שהוא בחר להאשים פלסטיני כבוגד
  3. ההצגה של NRG של דברי זהבה גלאון לא תואמת את המציאות, היא מתרכזת באמירת אגב שמופיעה באמצע טקסט ארוך שמנסה לגמד את הסיפור. בכל מקרה מהמנכ"לית הראשונה של בצל"ם היה אפשר לצפות לגינוי חריף הרבה יותר של ההתדרדרות של הארגון אבל יש סיבה למה היא לא מופיעה ברשימה בפוסט - התגובה שלה הייתה אנטי ליברלית כצפוי
 
== 
עדכון לאחר שנה:
 
בעוד שלב' (הם בהתקף פרנויה) ולג' (הוא הסביר שהוא כישלון מקצועי) מצאתי תשובות הרי הנושא של בצל"ם עדיין פתוח. ניסיתי לשאול אבל התגובה שקיבלתי היא שאני מסלף, אמירה חסרת תועלת מכל בחינה שהיא. אשמח להסבר אפשרי להחלטת בצל"ם להפיץ תגובה שמזיקה להם בשעה שהם יכלו לפרסם עשרות תגובות מועילות להם, אני לא אוהב שארגונים פוליטיים מפתיעים אותי והם שברו לי רצף של כמה שנים ללא הפתעות כאלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...