יום רביעי, 17 בפברואר 2016

למה אין יותר הייטקיסטים?

הבעיה עם גידול מספר המועסקים בהייטק נובעת מהפיזור הגאוגרפי והדמוגרפי של העובדים בו. אני יודע שזה ידהים כמה מהקוראים, אבל זה אחד הנושאים הבודדים שהממשלה באמת פועלת בכיוון החיובי, למרות התנגדות עזה של הערים במרכז. בינתיים התוצאות מעורבות - בבאר שבע מוקמת קריית סייבר מלאה, בבני ברק יש היום אחוז עובדי הייטק דומה לשאר גוש דן ובנצרת אזור התעשייה מצליח. אבל אנחנו רחוקים מלראות פריצה משמעותית - הממשלה התעוררה מאוחר מדי ואין מה לצפות לתוצאות משמעותיות בחמש השנים הקרובות.

אפשרויות גידול עובדי ההייטק ממש לא נגמרו ומסיבה פשוטה - קרוב למחצית האוכלוסייה בכלל לא במשחק. ההייטק כמעט לא נמצא בפריפריה, כמעט אין ערבים, יש מעט חרדים ויש עוד כמה קבוצות לא מיוצגות. יש כמובן מגבלה עליונה למספר ההייטקסטים הפוטנציאליים, אבל יש עוד פער גדול בינה לבין המציאות. למשל, גם היום יש פי 5 לומדי מדעי המחשב מאשר עובדים בהייטק אצל הערבים לכן הטענה שאי אפשר לעשות כלום בשביל להגדיל את מספר עובדי ההייטק נראית לי מופרכת.
 
ייתכן כמובן (ואפילו סביר) שהאחרים ישיגו אותנו לבסוף, אבל כרגע יש מספיק לכולם. בנושא ההייטק לא האינדונזיים וגם לא האירים משמעותיים😄 יש אחרים (למשל קפריסין). המצב הנוכחי נובע ממגבלות פנימיות, לא ממגבלה עולמית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...