יום חמישי, 18 בפברואר 2016

סיקור ישראל בעולם

 
יש עשרות מקומות אחרים שבהם המצב גרוע בהרבה. פרט לנקודה שלילך העלתה פה - לא נלקח סיכון שאתה מאשים את ישראל. כמה פעמים היו דיווחים על מלייה והירי החופשי של הספרדים שם? כמה פעמים דווח על רצח העם שהצרפתים עשו לפני פחות מחמש שנים בצפון מאלי?

לא הכיבוש הוא שורש הבעיה אלא עצם קיומה של מדינת ישראל שלא מוצא חן בעיני חלק נכבד מאוכלוסיית העולם. מי שחושב אחרת, משלה רק את עצמו.
 
היחס לישראל אף פעם לא היה נורמלי - היו תקופות שהתעלמנו מכך כי אהבו אותנו, עכשיו אנחנו מקבלים את הצד השני של המטבע. התייחסות ליהודים כאל מלאכים אולי מחמיאה יותר אבל לא סבירה יותר מאשר התייחסות ליהודים כאל שדים.

לצערי, המדיניות שלנו די חסרת השפעה על העניין, הם פשוט ימצאו משהו אחר להאשים אותנו. יש סימנים מקדימים לכך (ראה למשל היחס לסודהסטרים) ויש הרבה כוחות שדוחפים לכיוון.

אפשר בהחלט לחשוב שהמדיניות של הממשלה מטופשת. אבל אסור להשלות את עצמנו ששינוי המדיניות יביא לשינוי לטווח ארוך ביחס לישראל, הוא תלוי בראש ובראשונה בהתפתחויות הפנימיות של המדינות האחרות ולא במעשיה של ישראל - כמובן, עד גבול מסוים, אם נטיל פצצת אטום על איראן, נצליח לשנות את היחס.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...