יום רביעי, 30 במרץ 2016

התבטאות הרב הראשי, שבע מצוות בני נוח ועיר נידחת

אני תוהה מדוע הרב הראשי הספרדי להוט כל כך לריב עם הנוצרים. אחרי הכל אין ספק שהמוסלמים והדרוזים מקיימים את שבע מצוות בני נוח. כך שהתמיהון הוא לגבי הגיונו של הרב שבוחר להגביר סכסוך דתי בלתי סיבה או הגיון נראה לעין.
 
המוסלמים מקיימים שבע מצוות בני נוח על פי ציווי אלוהי והרמב"ם דן בכך באריכות. ההלכה נגד גויים מתייחסת לקבוצה והדת המוסלמית עונה לקריטריונים. מי שטוען שהמוסלמים עובדים עבודה זרה מתכחש למציאות ברמה שלא מאפשרת דיון. אפשר כמובן לפעול נגד החורגים מהדת, אבל אין קשר להלכה שאותה הזכיר הרב הראשי.
 
הכלל ההלכתי שהרב הראשי הזכיר לא חל על מי שמקיים את מצוות בני נוח. כך שעבור שמקבלים אותם כמקיימים מצוות בני נוח, אזי ההלכה החלה על המקרה היא זו של עיר נידחת שלפי חז"ל כוללת שפיטה אישית ולא קולקטיבית. כלומר, ברגע שאתה מכיר בדת המוסלמית כמקיימת אותן, אזי חריגות ממנה נענשות באותה צורה כמו חריגות של יהודים (זאת המשמעות של גר תושב).
 
במקרה הנוכחי, מכיוון שהטענה היא כי מדובר באזור גאוגרפי שלם, ההלכה הרלוונטית היא של עיר נידחת. לפי ההלכה, לא הורגים את התושבים בעיר נידחת סתם אלא מבצעים חקירה אישית ורק את העבריינים (הרבים מן הסתם, אחרת לא היו מכריזים על עיר נידחת) הורגים.
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...