יום ראשון, 20 בנובמבר 2016

הצוללות ונתניהו

כאשר ערוץ 10 מפרסם שנתניהו פוגע בביטחון המדינה מכיוון שהמאבק נגד הסכם הגרעין גורם לגרמניה לסרב לבקשה של ישראל לקנות 6 צוללות והיא נאלצת להסתפק ב-3 וגם אותם היא לא תקבל. ופחות משנה אחר כך אותם כתבים ממש מפרסמים שהסיבה היחידה לקנייה של הצוללות המיותרות לכאורה היא שחיתות. בזמן שכל ההבדל הוא שהעסקה, שנטען שלא תצא לפועל באשמת ראש הממשלה נחתמה, קשה מאוד אפילו לי להתייחס ברצינות לטענה כלשהי שהכתבים המופלאים מספרים לי בעניין.
 
אפשר להשוות את העניין לסיפורי הבקבוקים בהם הערוץ ננעל על גרסה ולא החליף אותה אחרי פחות משנה בגרסה מנוגדת לחלוטין. ההבדל הזה לא בדיוק תורם לאמינות הטענות שלהם...

ראיתי את הטענות של הערוץ, אבל לא השתכנעתי. ברור למדי שהם מקשקשים, אם היה להם מידע בעל משמעות הם היו מציפים אותו לפני חצי שנה ולכן המסקנה הסבירה היא שחוץ מרצון לדפוק את ביבי אין כלום. האם הכל בסדר? ייתכן שלא, אבל לא מהכיוון הזה תצמח הישועה. אני זוכר היטב את הפרסומים על המריבות בתוך מערכת הביטחון בנושא הצוללות כך שהטענה כאילו המערכת התנגדה מגוחכת. אני יכול להמציא טענות לא פחות טוב מערוץ 10, וזה בדיוק היחס שהם מקבלים ממני בנושא.

אני בטוח בדבר אחד, העיתונאים לא יודעים כלום. בהתחשב בכך שמאות פעמים נטענו טענות כאלו כלפי נתניהו והסתיימו בלא כלום, אני מעריך שהסיכויים שגם הפעם מדובר בשטויות. להגיד שאני משוכנע שאין שם שחיתות? לא אשקר ואומר כך, אבל כל עוד לא הוכח אחרת, אני לא מאמין לפרסום שברור בעליל שמבוסס על משאלות לב. אי אפשר לחיות בהנחה שכל הזמן שודדים אותך, זה לא מועיל ורק גורם להתרחקות מטיפול בבעיות הממשיות בתחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...