יום שני, 28 בנובמבר 2016

מי מצית?

כאשר יש מספר מוקדים שבהם פורצת האש, כמעט תמיד מדובר בהצתה. כאשר במקביל העולם הערבי חוגג את ההצלחה של ההצתות צריך להיות תמים במיוחד לחשוב שאין קשר. אגב, לא מדובר בגל הצתות, אלא בתוצאות קשות יותר מהממוצע להצתות היומיומיות. ורובן המוחלט הן על ידי ערבים. לפרטים, ניתוחים והסברים אני ממליץ על דו"ח ועדת אור, לא השתנה הרבה בעשור האחרון.

כל שנה המשטרה והשב"כ עוצרים עשרות רבות של ערבים על הצתות יערות. עשרות בודדות מועמדים לדין (הנתון האחרון שראיתי בתחילת אוקטובר היה 37 משפטים כאלו שהתנהלו) ורובם מסתיימים בהרשעה. צריך להיתמם באופן קיצוני בשביל לשאול "למה מאשימים את הערבים בהצתות?". החריגה היחידה היא בתוצאות והיא אכן נובעת ממזג האוויר.

גם הטענה כאילו מכללים שכל הערבים מציתים היא מטומטמת והיא מכלילה באותה מידה. כל מי שחושב שכל האנסים גברים חושב שכל הגברים אנסים!? זאת רמת הטיעון בנושא. בנוסף הטענה כאילו המציתים לא ערבים מניחה שהמאשים בדק את העצורים למשל. אני מפקפק בכך שאפילו המשטרה הגיעה לכך, אבל כבר נקבע שההאשמות מופרכות, דבקות באמת? ממש לא. אין לי זמן לכתוב ניתוח של כל שאר הטענות בנושא אבל כולן הכללות לא מבוססות ו/או אנשי קש - אני מניח שיש ימניים שחושבים שהכל הצתות, אבל אם אני לא נתקלתי בהם, כנראה הם לא ממש נפוצים.
 
אפשר להשוות ללבנון בה הממשלה לא מתפקדת שנתיים (ברמה שאין פינוי זבל). בסוריה מתחוללת מלחמת אזרחים. אפילו נניח שיש שם שרפות באותו סדר גודל כמו ישראל, העניין יתמוך בטענת ההצתות.
 
אם הפלסטינים לא היו מסייעים, כמה התנחלויות היו נשרפות. אבל את הכבאיות הללו לא צילמו. הטענה הזאת מסתמכת על הדיווחים מטלמון למשל, תקראי את הכתבות עד הסוף. זה היה קבור בישראל היום, ב-ynet, במעריב הבוקר והופיע באפליקציה של קול ישראל. העניין הוצנע במתכוון אבל הופיע. היה יותר חשוב לצטט את המתנחלים שטענו (כנראה בצדק) להצתה מאשר לציין מי כיבה את האש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אחד ביום בפרק ראשון של היסטוריה אלטרנטיבית

לאחר שיקול דעת מעמיק החלטתי שהפרק  אחד ביום: מי יציל את המשטרה?  פשוט מייצג היסטוריה אלטרנטיבית. אני רק מופתע מכך שלא מזהירים את המאזינים ומ...