יום חמישי, 1 בדצמבר 2016

למה לא מאתרים את המציתים

אני מתרשם ביותר מהאמון של השמאל הקיצוני ביכולות העל טבעיות של המשטרה והפרקליטות. לא ייתכן פשע בלי שימצאו את העבריין ותוך פחות משבועיים מגישים כתב אישום. אם זה לא קורה אזי מדובר בהסתה - ברור, לא!?

בנוסף ישנה המסקנה המשונה שאם שחררו אותם ממעצר, אזי לא יוגשו כתבי אישום. תודה לאל, במדינת ישראל (לפחות לרוב) לא משאירים חשודים שלא הורשעו במשך חודשים במעצר. מי ששואל בנושא צריך לשאול כמה מהמציתים (רובם ערבים) שהורשעו בשנה האחרונה שוחררו בין החקירה לבין המשפט.


אני יודע שבמדינה שכנה שיש בה פוטנציאל שריפות דומה ושירותי כיבוי אש לא מתפקדים (לבנון) היו כמות שריפות קטנה בהרבה. ומכיוון שאינני מאמין בנסים, נראה שיש לחפש את ההבדל בין הגליל העליון הישראלי והלבנוני בגורם האנושי.
 

אמנם כמות ההצתות לא הייתה גדולה במיוחד יחסית למצב הרגיל, מי שטורח לעקוב אחרי המקומונים (העיתונים הארציים מתייחסים לזה בתור "כלב נשך אדם") יודע שהצתות יש כל הזמן. רק לא ברור לי איך אפשר להסיק מכך שאין מה להאשים ערבים, הם רוב המציתים (גם אם לעתים קרובות המניעים לא לאומניים). אני מסיק שיש בעיית הצתות מכיוון שהיא קבועה, יש הרשעות כל חודש לערך (ורובן המוחלט של ערבים). כמובן, ייתכן בתיאוריה שדווקא בימים שבהם התקשורת הערבית מתגאה בהצלחת ההצתות דווקא לא היו - איכשהו אינני מאמין בכך. ההנחה התקשורתית בימים רגילים שמדובר באירוע של "כלב נשך אדם" היא אכן גזענית.

אילו הפיזור של יודיד הכסף היה הבעיה תמונת השרפות הייתה נראית אחרת לגמרי. הפיזור נעשה ממגידו וצפונה, כך שהיינו רואים הרבה פחות שרפות באזור ירושלים והרבה יותר שרפות בדרום לבנון (הפיזור הוא של כמה קילומטרים). לא ידוע לי על בעיה עם חומר הגורמת לחשמל סטטי וגם אילו הייתה, ההשפעה היא בשכבת העננים (כל הרעיון היא שהחומר לא יורד לקרקע כל כך מהר) כך שהעניין לא סביר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אחד ביום בפרק ראשון של היסטוריה אלטרנטיבית

לאחר שיקול דעת מעמיק החלטתי שהפרק  אחד ביום: מי יציל את המשטרה?  פשוט מייצג היסטוריה אלטרנטיבית. אני רק מופתע מכך שלא מזהירים את המאזינים ומ...