יום חמישי, 1 בדצמבר 2016

הדרישה להקמת זרם חילוני בחינוך

התכנית לא מתרוממת מסיבה פשוטה - היא פשוט כיסוי להפרדה על רקע מעמדי ולכן אפילו זהבה גלאון נאלצה לסגת מהתמיכה בה. כפי שאבא אמר, משרד החינוך (תחת פירון) היה מוכן לעזור בנושא, אבל מהר מאוד התברר כי הלחץ האמיתי של ההורים היה מהאינטגרציה עם הפלבאים. לפרטים נוספים אני ממליץ לחפש את ההודעה של גלאון שהיא מפורטת הרבה יותר.
 
אני לא זוכר את הניסוח המדויק של גלאון, אבל העניין הוא שהתומכים (או לפחות רובם המכריע) לא מעוניינים באמת במערכת חילונית לגמרי. אלא בעיקר בניצול ההבחנה הנ"ל בשביל להכריז על בתי ספר שמלמדים אותו דבר כשייכים לזרם אחר ולהתחמק מהאינטגרציה. האם יש חילוניים שלא מעוניינים בשום גישה דתית שהיא? כנראה, האם הם הרוב אפילו בקבוצה הנ"ל - נראה שלא.
 
זה היה הנימוק של פירון, הם לא הצליחו להרים את העניין מכיוון שקפצו מעל הפופיק והכריזו שהם מעוניינים לפתוח זרם - מי שרוצה, מוזמן לפתוח בית ספר ניסויי. עד היום, כל הניסיונות הללו נכשלו ולא באשמת משרד החינוך (לא שהתאבלו שם), כך שנראה שבאמת אין הרבה ביקוש לעניין.
 
מי שדורש לפתוח זרם בשעה שאפילו בית ספר אחד שמחזיק יותר מחמש שנים הוא לא מצליח לקיים איננו בדיוק אמין. אם משרד החינוך היה חוסם אותם, דעתי הייתה שונה, בפועל זה לא המצב.
 
בית ספר ניסויי הוא לרוב בית ספר קיים, זה היה המקרה גם בחלק מהניסיונות הללו וזה גם מה שמשרד החינוך הציע להורים. כאמור, די מהר התברר שההורים המעוניינים בבית ספר אתיאסטי הם מיעוט מתוך התומכים ולכן העניין לא התרומם. בית ספר יכול (וזה קורה לא פעם) להיסגר תוך 5 שנים גם אם הוא שייך לזרם גדול יותר (בתי ספר דתיים ברעננה ידועים בכך במיוחד), כך שתועלת רבה לא יוצאת מזה... פרט כמובן לכך שסגירת הסניף של הרשת ופתיחת סניף של רשת אחרת עושה פחות רעש מאשר מעבר זרם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אחד ביום בפרק ראשון של היסטוריה אלטרנטיבית

לאחר שיקול דעת מעמיק החלטתי שהפרק  אחד ביום: מי יציל את המשטרה?  פשוט מייצג היסטוריה אלטרנטיבית. אני רק מופתע מכך שלא מזהירים את המאזינים ומ...