יום שני, 17 באפריל 2017

משאל העם בטורקיה

על פי הדיווח בגרדיאן, ממש לא מדובר במות הדמוקרטיה אלא במעבר שיטה לדמוקרטיה נשיאותית. מצד שני, קשה להגיד שזה בדיוק מקור אמין. אני בקושי סומך על העיתון שידווח מי ניצח במשאל העם - הגארידאן מברבר את עצמו לדעת. לגבי טורקיה הוא הצליח להיכשל שלוש פעמים לפחות בשנה האחרונה (בשתי מערכות הבחירות ובניסיון ההפיכה). פוקס ניוז ודובר הבית הלבן לא אמינים יותר. 

מציאת מקור אמין היא אכן בעיה קשה, אבל אני ממליץ שלא להתחיל מעיתון שהוכיח שוב ושוב את ניתוקו מהמציאות בטורקיה. עם זאת מדובר השוואה הוגנת לנכשלים האחרים? לפוקס ניוז שבשלושה מתוך ארבעה אירועים משמעותיים נכשלה? לניו יורק טיימס שנכשל כמו הגרדיאן? לוושינגטון פוסט שנכשל כמו פוקס? אכן, זאת לא שעתה היפה של התקשורת.

לפיכך אני מציע להתייחס בספקנות לכל התחזיות. מקור טוב יכול להיות תרגום של השינויים המוצעים ולא תקציר שאלוהים יודע כמה הוא נאמן למקור - זה לא תמיד קל כך למצוא את המידע שהרבה פעמים אני נמנע מכך. אם העניין באמת חשוב לי אני מתחיל מוויקיפדיה שבה לרוב יש קישור.
 
 
 
 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...