אני לא בטוח שההתייחסות של גלאון היא הפשטנית בנושא היא הפשטנית ביותר שקראתי אבל אין ספק שהיא מועמדת רצינית. על פי הח"כית הנכבדה שנאה של יהודי בודד (שמממן, במקרה, חצי מפעילות מר"צ)
היא אנטישמיות. ככל הנראה היהדות היא המאפיין היחיד של סורוס (ולא נטייה
למשל למוטט מטבעות) שהוא בעל משמעות. אנטישמי לא היה מנסח זאת טוב יותר.
הורוטי נרצח בשל סירובו להרוג עוד יהודים האם גם זה מאפיין שמספיק לקבוע שכל מי שלא רואה את שלטונו כאחיד הוא בהכרח אנטישמי? העוצר לא היה חסיד אומות העולם ואחראי לרצח יהודים לא מעטים אבל הטענה שאי אפשר להגיד עליו דברים טובים מהזווית היהודית נלעגת.
מי שסבור שהתקפה אישית על יהודי היא בהכרח אנטישמיות מקבל את הנחת היסוד
האנטישמית. המשטר בהונגריה רואה ביהודים זרים, זאת אנטישמיות, אבל הקישור
בינה לבין מתקפה אישית על אדם שמצהיר בגלוי על רצונו להרוס את המדינה קצת
מפוקפק
מותר לבקר את תמיכתו של נתניהו בשלטון ההונגרי, מותר אפילו לחשוב שסורוס הוא היהודי הגדול בדורנו (הצעה שכנראה הייתה עוברת בוועידת מר"צ). מה שאסור לעשות זה לשקר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה