יום שישי, 14 ביולי 2017

סורוס - יהדות הונגריה ושוברים שתיקה

דברי ראשי יהודי הונגריה מצביעים על הסכנה הסבירה שהקמפיין נגד סורוס ינוצל למטרות אנטישמיות. אינני מתכוון להיות אידיוט ולהכחיש את האפשרות הזאת, היא אכן ממשית. כמו כל דבר, גם מאבק באנטישמיות צריך לעשות בשכל. מתן תמיכה ליהודי כמו סורוס שרק תזיק לטווח ארוך איננה נופלת לדעתי בקטגוריה הזאת.

במילים אחרות - השאלה היא מה עושים - האם עלינו לצאת למאבק במשטר ההונגרי האנטישמי (והוא אנטישמי בלי תלות בפרשה זו) דווקא כאשר מדובר באדם שהוכיח שוב ושוב שניסיון להרס מדינות הוא מה שעושה לו טוב? מבחינה פרקטית למאבק אין סיכוי ולמרבה הצער הוא רק יחמיר את המצב. סורוס הוא התגשמות החלום הרטוב של האנטישמיים. התנהגותו היא ההתנהגות שהם מייחסים לכולנו. צריך להיות תמים במיוחד בשביל להתעלם מהתוצאה הצפויה שהם ישתמשו בתמיכה בו בתור "הוכחה" שהוא רק קצה הקרחון והראשונים שיסבלו יהיו היהודים ההונגרים.

ראשי שוברים שתיקה טוענים שוב ושוב שהם לא אחראים על העובדה שה-BDS משתמש בחומרים שלהם. זאת היתתמות אם לנקוט בלשון המעטה. בעוד למעשה שוברים שתיקה כל כך מתנגדים ל- BDS שהם מקבלים כסף מאותן קרנות, משתתפים באותם כנסים ולא מצייצים שם מילה כנגדם. כאשר מנכ"ל שוברים שתיקה יעמוד בכנס עם נציגי ה-BDS ויצא נגדם אהיה מוכן להאמין להם. עד אז הטענות של ההתנגדות בעיקר מגוחכות ויש להתייחס אליהם כאל דברי הבל.

אני מאשים את שוברים שתיקה והן את סורוס בכך שהם לוקחים דברים שאני מאמין בהם ומשתמשים בהם כמסווה לעשיית ההפך הגמור. מי שמסתכל על ההתנהגות ההונגרית מבין היטב שהטענה כאילו הכיבוש הוא עילת העוינות לישראל היא מפוקפקת במקרה הטוב. יש לא מעט אנשים בעולם שהם אנטישמיים ונתלים בכיבוש כתירוץ. אני טרחתי לקרוא את הפרסומים של שוברים שתיקה לאחר צוק איתן. אפילו אני יכולתי לזהות את הזיוף הבוטה - ספק אם מי שכתב את שלושת העדויות שקראתי היה בצבא אי פעם ואין ספק שלא השתתף במבצע. הארגון פשוט כבר ממזמן לא מתעניין בתיעוד המציאות, הוא התחייב לספק מספר מסוים של עדויות וזה מה שחשוב מבחינתו וחבל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...