יום שבת, 14 באוקטובר 2017

את האמת על הקרן החדשה לא תקראו בידיעות אחרונות

 בעקבות המאמר במידה:

המאמר הזה, פרט לניסוחים הבוטים, לא שונה מהנתונים שהקרן עצמה מפיצה. כך שאלא אם כן מישהו סבור שהקרן כותבת שטויות (אפשרות ראלית למדי), הוא יתקשה להכחיש אותם. אלו הארגונים שהקרן גאה לעזור להם, הם הכוכבים של דף הפסייבוק שלה. הקרן (באמצעות שתי"ל) מאשרת שנה אחרי שנה שהם ממלאים אחרי הפרויקטים שהתבקשו לעשות כך שהיא לא יכולה אפילו לטעון "לא ידעתי". זה לא מקרי שהטענה היחידה שהיא משמיעה היא צרחה על "פגיעה בדמוקרטיה" ו"איך אתם מעזים לבדוק אותנו" ולעולם אין תגובה עניינית. לא חייבים לחשוב שהקרן היא מקור כל רע (גם זאת בריחה מהמציאות) אבל זה יש.
 
זה שמשמיצים אותם אומר שהקרן החדשה והארגונים שבה היא תומכת נעלים מכל ביקורת? אם לא היה ברור עד עכשיו, הם מסייעים לממשלה. כאשר מי שמתנגד למדיניות הזאת רואה צורך לפרסם שטויות במקום להתמקד באמת הקשה בשטחים - הוא תורם להנצחת המצב. לפי ההתנהגות של בצל"ם בשנתיים האחרונות, היה אפשר להסיק שכל חיילי צה"ל הם מלאכים כך שאין ברירה אלא לספר שקרים. לפני חמש שנים, הימין היה מודאג מדוחות בצל"ם, היום הם סיבה לחגיגה - העובדה הזאת מוכיחה יותר מכל למי השקרים הללו עוזרים.
 
נכון שהביקורת גסה אלא שמדובר בנטייה מבישה של הפוליטיקה הישראלית על כל גווניה. המאמר מתמקד בשקר בוטה. הקרן החדשה טוענת שאיננה תורמת לארגונים שתומכים ב-BDS ובאותה שעה מתגאה בתרומתה להם. הוא לא מתייחס לפברוקים של בצל"ם. כמעט למותר לציין שאתר מידה, כמו כל כלי תקשורת איננו המקום הנכון לחפש מידע אמין בנושא שקרים. אפשר לבדוק את המידע בעצמך ולא לפסול את המידע על "התלהמות".
 
מידה מנסה להציג את השמאל (על כל סוגיו) כשקרן, זאת מהות האתר. המאמר הספציפי הזה, אם נגדיר בעדינות, איננו נמנה על הטובים באתר.
 
גם אם נניח שהמטרה היא להציג את הקרן החדשה כבוגדנית, זה בהכרח אומר שכל מה שנכתב זה שקר? איך בדיוק הרמה המזעזעת של המאמר הופכת את השקר של הקרן לפחות שקרי? האם עלי לקרוא את המידע באתר הקרן ולהגיד שהוא זך וטהור כי מישהו קילל אותו!
 
אין לי כוונה לשחק ב"הוא התחיל". הבהרתי לא פעם שהקריאה בשמות לא מקובלת עלי. את המילה "בוגדים", בדיוק כמו המילה "פשיסטים" צריך לשמור למי שאכן הם כאלו ולא להוזיל אותה. החלק העצוב ביותר הוא שהכותב, כמו רוב אלו שמשתמשים במילה, לא באמת חושב שהקרן בוגדת, הוא חושב שזה יותר מרשים מ"מסייעת לערבים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...