יום ראשון, 24 בספטמבר 2017

פשיזם - האמנם?

בשנים האחרונות ניכרת יותר ויותר נטייה להאשים את הימין בישראל בפשיזם. אין דרך מנומסת להגדיר זאת אלא כניסיון להגדרת יריבים פוליטיים ככופרים בעיקר. פשיזם כרוך בהגדרה של "המדינה מעל הכל", תופעה שכלל לא קיימת במגזר היהודי*. היתרון של הצגת שקד כפשיסטית היא שאינך צריך לדון בדבריה וביכולתך להחשיב את עצמך כאדם פתוח ונאור בעודך נחרד מכך שמישהו מעז לחשוב אחרת ממך.

למותר לציין שאין הבדל מהותי בין הגדרת גלאון כבוגדת להגדרת שקד כפשיסטית - מדובר באותה תופעה מזעזעת בדיוק.
*ובמגזר הערבי זניחה לחלוטין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מדוע הפסד פוליטי קובע יותר מניצחון בשדה הקרב

מזכר ההבנות עם ארה״ב הוא הסיבה לכך שאיראן ניצחה במלחמה, ללא קשר למה שהממשל האמריקאי מנסה לטעון. כאשר צד אחד, ובמיוחד מעצמה גדולה, נכנע – הצד...