יום חמישי, 1 במרץ 2018

ירידת רמת האמון - בגלל נתניהו

מדובר בכישלון של נתניהו שהוא ראש ממשלה כבר 9 שנים והביא את רמת האמון במערכת שבראשה הוא עומד לרמה נמוכה כל כך.
 
במדינה דמוקרטית, ראש ממשלה נבחן בתוצאות האמון בממשלה, לא בו אישית. למעשה מדובר בתוצאה שמסכנת את הדמוקרטיה לטווח רחוק, נתניהו לא יחיה לנצח. יש לציין כי גם האמון בצה"ל ובמוסד ירד ולא רק במערכת אכיפת החוק.
 
המשטרה נמצאת בשליטת הממשלה. הקואליציה שבראשה עומד נתניהו היא רוב הכנסת ותורמת בהחלט את חלקה היחסי לאמון הנמוך בה. האמון במפלגת השלטון, שנתניהו עומד בראשה נמוך. לפחות כמו השאר. אפילו במערכת המשפט מדובר בכישלון של ראש הממשלה, אחת הסיבות החשובות להפרדת רשויות היא שתסייענה זו לזו וברור לעיל שזה לא קורה פה. נכון שראש הממשלה איננו האחראי הבלעדי אבל הוא ראש וראשון לאחראים.
 
הרשויות אמורות להגביל אחת את השנייה, איפה ראש הממשלה בדיוק? מה הוא עשה בעניין? כמה תרם ראש הממשלה לפתיחת התקשורת לגורמים אחרים? גם מה שזז בנושא לא ממש זכה לרוח גבית ממנו. מי שטוען שראש הממשלה לא אחראי מספר בדיחה. אפשר להתווכח על מידת תרומתו המדויקת לכל אחד מהסעיפים אבל בתור בעל התפקיד הבכיר במדינה, אין ספק שהיא איננה מועטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...