יום ראשון, 11 במרץ 2018

הפלת המזל"ט הסורי (על ידי הרוסים?)

הסורים ירו בלי תיאום אתם, זאת הסיבה למה הרוסים לא התערבו באירוע האחרון (נוסף על הכסף שירוויחו מהחלפת הסוללות). המטרה של החדירה של המזל"ט הייתה להראות לרוסים שהאיראנים לא שפוטים שלהם והרוסים הגיבו בהתאם (לא עשו כלום).

אם הרוסים היו יורים, לא היה נופל מטוס אחד או אפילו שניים - סביר מאוד להניח שאף אחד מהמטוסים התוקפים לא היה נוחת בשלום. כן, הסוללות הסוריות הם אמצעים רוסיים, זאת בדיוק הסיבה למה הרוסים ישמחו להחליף להם את הסוללות. ככה הרוסים רוצים לראות אותן ולכן ברגע שהסורים חרגו מבחינתם, הם שמחו לתת לצה"ל לחסל אותן. הגישה הרוסית היא מאוד צינית בנושא - הם רוצים לקבוע, נקודה.
 
הרוסים שמחו למכור לסורים סוללה חדשה ואני מנחש שדאגו כי יעמוד בראשה רוסי. השאלה היא מה הוא יעשה. הרוסים רוצים למכור יותר ציוד לאיראנים ולסורים ורוצים להראות להם שהם שולטים. אין להם שום בעיה שהמזל"ט טס ועוד פחות בעיה שישראל הורידה אותו - זה רק מעודד את התלות.
הרוסים לא היו צריכים אותנו כתירוץ, הם מספיק ציניים בשביל לסדר אותו בעצמם.
 
העובדה שהרוסים היו יורים מטח רחב בשביל לשתק את הפצצות המונחות הראשונות לא משנה הרבה.  הסורים והמצרים השתמשו בשיטה הזאת כבר ביום כיפור, מן הסתם בהעתקה מהפעילות בויאטנם, ספק אם שכחו את השיטה הזאת מאז.
 
אני ממש לא סבור שהרוסים הם BFF שלנו, והטענה שלי היא שהם לא ממש BFF גם של האיראנים. לדעתי, הם מנצלים את כל מי שמתאים להם, כולל את האיראנים, את הסורים ואותנו (וגם כמה מ"ידידינו").
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...