יום רביעי, 11 באפריל 2018

ארגוני הסיוע למסתננים

המטרה של הארגונים התומכים במסתננים איננה לסייע להם. המטרה המרכזית שלהם היא להשתמש בהם בשביל לפגוע בממשלה. יש עדויות רבות לגישה הזאת אבל אסתפק באחת - לא אורגן קורס מקצועי אחד למסתננים. באופן מדהים למדי לארגונים הללו יש כסף להכל חוץ ממה שעשוי לשפר פלאים את סיכויי הקליטה של אלו שהם "עוזרים" להם. הדוגמה האהובה עלי בנושא היא נהגי אוטובוס - יש מחסור בכל העולם המערבי כך שמי שיעבור הכשרה כזאת יזכה כמעט בוודאות בויזה, יש לא מעט מועמדים מתאימים על הנייר, אפשר די בקלות לארגן קורס כזה בסיוע המדינות שלכאורה מנסות לסייע, אבל יש אפס ניסיון לארגן כזה.

הגרמנים המקוריים לא מעוניינים (אגב, גם לא הישראלים), הם מייבאים מהגרים שהם כבר נהגי אוטובוס מכיוון שזאת הדרך לעקוף את דעת הקהל שלהם. הגרמנים יכלו לארגן קורס נהיגה בינלאומי למסתננים בארץ ולתת להם ויזה, הם לא עושים זאת מכיוון ששיפור התנאים של המסתננים הוא בכלל לא המטרה.
 
גרמניה מסרבת לקבל הכשרה במדינות המוצא בטענה שאי אפשר לסמוך עליהן אבל בפירוש יש קורסים כאלו ביוון. למעשה הרעיון עלה בדעתי בעקבות כתבה על אחד ממעשי השחיתות שהביאה למשלוח נהגי אוטובוס לכאורה לבריטניה.
 
גם בהנחה שממשלות אירופה יסתפקו בדיבורים (אפשרות שאינני פוסל כלל), בישראל חסרים 5000 נהגי אוטובוס, בעיקר בפריפריה. זה בערך מספר המסתננים המועמדים הפוטנציאליים. כלומר, אפשר די בקלות לסדר חצי מבעית פיזור המסתננים בפעולה בודדת או לפחות להשאיר לממשלה להסביר למה היא דופקת שוב הן את המסתננים והן את העניים. אפשרות הפתרון היא הסיבה להימנעות מההכשרה.
 
בגרמניה יש מאמץ לא קטן בנושא, הפליטים מעדיפים לקבל כסף בלי לעבוד. ממשלת גרמניה מאיימת על חלק מהמהגרים בגירוש בשביל להניעם בכיוון, הם לא כל כך מעוניינים. אני כמובן לא בטוח בכלל שהמסתננים ברובם מעוניינים, השאלה שלי היא למה האפשרות הזאת נחשבת ככפירה. התשובה מאוד ברורה, היא שומטת את הקרקע מתחת לארגוני הסיוע לכאורה.
 
לגבי החוקיות - קרוב ל-20% מהעובדים כנהגי אוטובוס חסרי הכשרה מתאימה. מכיוון שזאת עבירה חמורה יותר מהעסקת עובד זר ללא רישיון, קשה לי להאמין שזה יהיה המכשול. התפתחות של כניעה של הממשלה לאחר הצבת עובדה סבירה בהרבה.
 
יש לציין כי ההתייחסות הנ"ל לארגוני "הסיוע" לא סותרת את הטענה שמדינת ישראל דופקת את המסתננים בכוונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המערב מתדרדר לאשליות

פעולות המערב הופכות פחות ופחות רציונליות ככל שמלחמת ישראל-חמאס מתמשכת. בעוד המדינות מציינות במפורש את כוונותיהן (להפסיק את המלחמה, לשפר את ה...