יום ראשון, 15 באפריל 2018

ישראל ומלחמת האזרחים בסוריה

אין ביכולתה של ישראל לעצור את המלחמה בסוריה (אנחנו יכולים לחסל את אסד אבל אז אחרים ישתמשו בנשק הכימי). אבל זה לא אומר שאנחנו יושבים בחיבוק ידיים.

הדוגמה האחרונה היא העובדה שישראל סגרה את דרך הנסיגה של הבריטים והצרפתים כשהצהירה בגלוי שהיא עומדת מאחורי הפצת הסרטון מה שהפך אותו לאמין ומנע את הגמגומים הרגילים של "אולי המורדים עשו זאת". מהתגובה לעניין נראה שגם בפעם הקודמת ישראל סיפקה את האקדח המעשן.
 
היו גישושים בכיוון קליטת הפליטים אבל התברר שזה מה שחיזבאללה מעוניין בו. כרגע הארגון עומד בפני לחץ לבנוני שמגביל את המעורבות שלו בתור מי שלכאורה אמור להתמודד עם ישראל. קליטת פליטים תפחית את הלחץ מהחיזבאללה ולכן רק תרע את המצב. ומי שחושב שמדובר במלכודת,  בהחלט צודק😐:
 
  1. היו דיבורים על קליטת פליטים בישראל (הרצוג היה האידיוט היחיד שברבר אבל הסיפור לא הסתכם בו)
  2. חיזבאללה עומד בפני לחצים מתוך לבנון לסגת מסוריה מכיוון שהוא מתיימר להיות מגן לבנון מפני ישראל
  3. חיזבאללה מנסה בכל דרך להציג את הלחימה שלו בסוריה כקשורה לישראל בשביל למנוע את התהליך הנ"ל
  4. הניסיונות הללו כוללים גם הצגת הטיפול הרפואי שישראל מספקת כסיוע צבאי (בינתיים בהצלחה קטנה)
  5. לכן די ברור שהחיזבאללה יקפוץ על התירוץ להרחיב את ההרס שהוא מבצע בשליחות איראן בסוריה (הוא כבר התחיל בתהליך שהדיבורים ב-1 היו באוויר)
  6. כלומר, קליטת פליטים בישראל לא רק שלא תקל על המלחמה בסוריה אלא תביא להתדרדרות נוספת
יש לזכור כי חיזבאללה קיבל מהעדות האחרות אישור להחזיק נשק כנגד ישראל. במקום לעשות את זה, הוא פלש לסוריה. כך שלחלק מהישראלים זה אולי נראה מוזר אבל כן, החיזבאללה יציג את זה כהוכחה למעורבות שלנו. הוא משווה בין העניין לבין צד"ל, קרי הפליטים שנקלטים הם בני משפחותיהם של המשת"פים של ישראל. הוא עושה זאת היום בהצלחה מעטה אבל לפי התגובות של העדות האחרות לגישושים הנ"ל, נראה שיזכה להצלחה רבה הרבה יותר עם קליטת פליטים.
 
לגבי הערבים הישראלים:
  1. במתקפה על דומא (הגם שלא בחלק הכימי שלה) השתתפו כוחות פלסטינים, האם לצפות שחד"ש יגנו את אחיהם?
  2. במלחמת האזרחים בסוריה נהרגו עד היום יותר פלסטינים מאשר בכל הסכסוך עם ישראל, מי באמת מצפה שחד"ש יפרסמו הודעה כזאת?
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...