יום שישי, 11 במאי 2018

המתקפה האיראנית בגולן

אנחנו חושבים שהסיפור בסוריה הוא מוקד העניין של האיראנים אבל הם מתעניינים יותר בצעד של טראמפ. מצד שני, חוסר תגובה בכלל היה מביך אותם בסוריה, ככה הם מפרסמים בסוריה שהפעילות שלהם פגעה קשות בישראל בלי להסתבך יותר מדי (כולל בעקבות הרוגים שלהם). "המלחמה היא המשך המדיניות באמצעים אחרים" מעולם לא נשמע נכון כל כך.
 

אין לי ספק שזה מדאיג, הם מתכננים משהו גדול אבל הוא ייקח זמן ובינתיים הם חייבים לעשות משהו. זאת מכיוון שיש לאיראנים דעת קהל, מלחמה על הבית עם טראמפ יכולה להיות פופולרית. חילופי מהלומות עם ישראל בסוריה יקרות ורק יעצבנו את האנשים שמבזבזים את הכסף. אין ספק שמשמרות המהפכה לא היו יושבים בשקט אלא אם התכנון הוא רציני וכנראה קרוב הרבה יותר הביתה. נניח שסולמאני (שפחות או יותר נעלם) חוקר עכשיו את אל בגדדי, האם הוא רוצה שידברו על זה או על המלחמה בסוריה? והכוונה ב"נעלם" היא שהוא בקושי מופיע לאחרונה, הוא עסוק במשהו וכנראה לא בנו.
 
בדבר אחד אני בטוח, האיראנים לא פספסו בטעות. יש שני גורמים שיכולים לרסן את התגובה:

  1. ההמונים בבית
  2. הרוסים

אם פוסלים את האפשרות הראשונה, נשארים עם השנייה. אני שמתי לב שהאיראנים חיכו אחרי הביקור של נתניהו במוסקבה ונראה לי שזה לא בטעות.
 
המידע שנחשף היה ידוע, ישראל כבר פרסמה אותו - כל הבסיסים שהופצצו כבר פורסמו. אם זאת הייתה המטרה הם לא ממש הצליחו וגם זה היה צפוי. אין לי ספק שהעניין מכוון, כשאני לא מבין את המטרה, זה סימן שהאויב מתכוון למשהו אחר. וכן, המידע שלא היה ידוע לא שווה את הסיכון. התזמון מתאים לחלוטין להנחה שזה קשור לרוסים. השאלה היחידה היא מה הרוסים רצו להשיג שם.
 

לפיכך, התגובה לדעתי מכוונת הביתה - התזמון הוא של הרוסים שלחצו.
 
צריך לחשוב מה רע לפוטין? הוא מציג את רה"מ לראווה, ישראל תוקפת ומייצרת לו עוד הזמנות, הוא מראה לכל הקליינטים שהוא לא מונע מהם תגובה תוך שהוא נמנע מעימות עם האמריקאים. השאלה היא מה הוא הבטיח לאיראנים בתמורה, כנראה משהו עם הגרעין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...