יום שני, 4 ביוני 2018

חופש הביטוי אליבא דשמאל

מעולם לא דיברו רבים כל כך וזמן רב כל כך על זה שלא נותנים להם להתבטא. קשה הרבה יותר למצוא קולות התומכים בנתניהו בתקשורת מאשר כאלו שמתלוננים כי נתניהו לא מאפשר למי שלא תומך בו להתבטא - הבכי הזה פשוט פתטי.
 
השמאל טוען חופש הביטוי הוא טוב רק כאשר הוא תומכים בדעתו - ברגע שראש הממשלה פותח את הפה מדובר בשיסוי. המדהים הוא שלא רואים את האבסורד בגישה הזאת ושרואים בכך תמיכה בחופש הביטוי, בעוד שמדובר בתמיכה בסתימת פיות על רקע פוליטי וכך צריך להתייחס אליה.
 
אני מחכה לדוגמה של מישהו שלרוב שמאלן תומך בו שאומר משהו שהוא הסתה והשמאלן מסכים (ולא היו חסרות דוגמאות כאלו) אז אולי יהיה על מה לדבר. בינתיים אני נתקל רק בתירוצים למען התמיכה בסתימת פיות.
 
גם כשאני מביא הרבה דוגמאות, לכולן נמצאות תירוצים שונים ומשונים - גם הטפה של גבאי לרצח ראש הממשלה לא מספיקה. למעשה הסתה מפריעה לשמאל חד צדדית כך שב"מקריות מוחלטת" זאת לא הסתה כשזה מהשמאל אבל ב"אופן מפתיע" זה כן שזה מהצד השני. אני בטוח שאם ראש הממשלה היה משווה את גבאי לאיידס זה היה מוגדר זאת כהסתה, כשזה קרה הפוך נמצאו ק"ן טעמים להכשיר את השרץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...