יום חמישי, 19 במרץ 2020

הפעלת ועדות הכנסת

איכשהו הדרישה לצמצום החשיפה של חברי הכנסת, שרובם המכריע בקבוצת הסיכון, היא מזימה פוליטית מסוכנת של הליכוד. אני תוהה מה יהיה כתוב אם כל חברי הכנסת יידבקו - מישהו רוצה להמר שהם לא יאשימו את אדלשטיין בכך שלא פעל לפי הנחיות משרד הבריאות?

אפשר להפעיל את וועדות הכנסת בתנאי שיש תשתית מתאימה, בעיקר בנושא אבטחה, זה לא טריוואלי ולוקח כמה ימים. אפשר להשתמש בטכנולוגיה סטנדרטית הקיימת ברוב הוועדות, אבל לא אלו שמדובר עליהן, בוועדת חוץ וביטחון וכן בוועדת הכספים - אין. הסיבה, היא אותה סיבה שזה לוקח זמן, צריך להשתמש במערכת ברמה צבאית וזה הרבה יותר מסובך, גם לממשלה זה לקח כמעט שבוע. כפי שציינתי, יש יותר מקצת מקום לתהות איך הגענו למצב הזה, אבל הוא נתון.

הוועדה המסדרת ממלאת את התפקיד של השאר עד שהן קמות ולכן היא סובלת מאותה בעיה. אפשר לפטור את העניין בקלות, להקים ועדה מסדרת שיוונית, להקים את כל הוועדות שלא צריכות תשתית מאובטחת כל כך (למשל וועדת הפנים שהיא קריטית כרגע) ברוב של האופוזיציה, להקים זמנית את הוועדות הבעייתיות באופן שיווני ולחכות כמה ימים עד להרחבה. זאת ההצעה של הליכוד, אבל כחול לבן מעדיפים לצרוח שזה קץ הדמוקרטיה.

כרגע, יש לכחול לבן רוב של 1.66%, קשה לייצג את הרוב הזה בוועדה של 10 אנשים. ההצעה של כחול לבן בנושא היא שש-ארבע, כלומר מתן יתרון של 20% - אני מתקשה לראות איך זה בדיוק מסתדר עם השוויון. אפשר לחשוב יותר יצירתי, אבל כחול לבן מעדיפים באופן מובהק לתקוע את הנושא ולצרוח על סוף הדמוקרטיה במקום לעשות זאת - ההתנהגות הזאת בזמן משבר היא ביזיון חמור לכנסת, אבל אל תנסה למצוא היגיון בעניין.

אפשר להתווכח עם הפעילות של הממשלה. הפיקוח נמנע משום שכחול לבן סבורים שהעפת נתניהו בכל מחיר שהוא (כולל מתן זכות דיקטטורית ליועמ"ש להדיח ראש ממשלה באופן מיידי וללא שום ביקורת שהיא וחיובו לעשות כן בזמן הנוכחי) חשובה יותר ממנו. הם דורשים לסכן את בריאות חברי כנסת בשביל לנצל את הרוב שלהם לפני שייעלם, איכשהו, אני מתקשה לראות את כחול לבן כצדיקים המגינים על הדמוקרטיה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...