יום חמישי, 11 במרץ 2021

תחזית לבחירות 2021?

דבר אחד כמעט ודאי, אחוז ההצבעה יהיה נמוך במיוחד בשל מגיפת הקורונה. מעבר לכך, אני לא חושב שיש למישהו מספיק מידע בשביל להעריך.

נקודת המפתח, כמו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות איננה כמה יקבלו המפלגות הגדולות אלא אלו מהמפלגות המתנדנדות יעברו את אחוז החסימה.

למי ששכח, בחירות 2019 א' הוכרעו בשל אלפי קולות בודדים, הרבה פחות מתחת לכמות הזיופים שנמצאה, שגרמו לכך שהימין החדש לא עברה בעוד בל"ד-רע"ם כן עברה. לצערי האפשרות שגם מערכת הבחירות הזאת תוכרע בבית המשפט (המתחמק עדיין מהסקת מסקנות מ-2019 א') היא מאוד ריאלית.

מגיפת הקורונה דוחפת משנה את דמוגרפית המצביעים בכמה דרכים שונות - ישראלים רבים הקופצים להצביע לא יעשו כן הפעם, ישראלים רבים המנצלים את הבחירות לחופשה בחו"ל נשארו בארץ, מבוגרים ובעלי מחלות רקע ישארו הרבה יותר בבית.

דברים אחרים קשה יותר להעריך - האם מתנגדי חיסונים יבואו להצביע ואם כן האם בעד ישראל ביתנו (המפלגה היחידה שפונה אליהם)? אינני יודע; האם יותר מצביעי ימין או שמאל ייתקעו בחו"ל? מי חכם ויודע?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אחד ביום בפרק ראשון של היסטוריה אלטרנטיבית

לאחר שיקול דעת מעמיק החלטתי שהפרק  אחד ביום: מי יציל את המשטרה?  פשוט מייצג היסטוריה אלטרנטיבית. אני רק מופתע מכך שלא מזהירים את המאזינים ומ...