יום שבת, 20 בפברואר 2021

הפצת חיסונים וישראל

מי שעוקב באדיקות אחרי ארגון הבריאות העולמי צריך לשים לב לעובדה מעניינת - הארגון והעומד בראשו מאשימים את המדינות העשירות בלאומנות חיסונית, קרי במשיכת כל החיסונים אליהן.

את המדינות העשירות, למעט אחת שנעדרת באופן קבוע - ישראל. למעשה האזכורים היחידים של ישראל בנושא הם חיוביים, ישראל עוזרת לבחינת החיסונים ואפילו ניתן להתקל מדי פעם בשבחים לסכום הנמוך יחסית שתרמנו ל-covax.

הפער המשונה הזה מתחיל להתבהר בימים האחרונים כאשר מתברר כי הפלסטינים מקבלים חיסונים לכאורה בחינם, הירדנים והמצרים מקבלים חיסונים בהלוואה חריגה, הלבנונים נאלצים להדוף בשל לחץ חיזבאללה הצעה לחיסונים בחינם ואפילו הסורים מקבלים מתנת ענק של חיסונים. ההסבר ההגיוני הוא שהחיסונים העודפים שישראל הזמינה (פי 3 ויותר מכמות האוכלוסיה) זולגים, בין ישירות (לפלסטינים) ובין בצורת מימון לשכנותינו.

קשה לי שלא להתרשם שבעוד מדינות אירופה מקשקשות על הפצת חיסונים למדינות עניות ומתרצות בכך את אי הרחבת תוכנית החיסונים, ישראל אכן עושה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רוץ, שומר!

הבעיה : המתיחות בין ממשלות ארצות הברית וישראל נמצאת בשיאה. חילוקי הדעות בנוגע לסוגיות כמו הסכם הגרעין עם איראן, הסכסוך הישראלי-פלסטיני וההת...