מי שזוכר היטב את התנ״ך יודע שבימי בית המקדש השני לא חיכו עם ביטול הצומות עד לבניית בית המקדש השני.
לעומת זאת במדינת ישראל אנחנו עדיין מציינים את כל ימי החורבן, הגם שפרט לט׳ באב (שמציין את המקדש ולכן יש בו עוד היגיון) כל השאר פגו תוקף. האם אנחנו מחכים שלימי הצום האחרים יקרה מה שקרה לצום גדליה בעקבות רצח רבין? אין בכך שום היגיון.
את י׳ בטבת ואת י״ז אפשר לבטל גם היום, את בין המצרים (ואגב, גם את ספירת העומר) אפשר לבטל לחלוטין. תשעת הימים עדיין הגיוניים בכך שאנחנו זוכרים את חוסר המותרות בגולה, אבל אפשר וצריך לשנות את הנימוקים.
הבעיה בגישה הזאת היא שאין רבנים שמוכנים לקחת על עצמם את השינוי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה