יום שני, 11 בדצמבר 2023

למה קל יותר להתעלם מהמציאות הקשה?

אנשים שדוחים עובדות מוצקות הם בעיה נפוצה בעבודתי. מספר מדהים של לקוחות פשוט לא רוצים להאמין שהמערכת שלהם התקלקלה, באופן אירוני, אפילו אחרי שביקשו את עזרת הצוות שלי למטרה זו בדיוק. רובם (למעט אנשים עקשנים מאוד), בסופו של דבר מכירים במציאות הקשה.

לכן, אני לא כל כך מופתע לגלות את מספר האנשים שמעדיפים להתעלם מעובדות שאינן מתאימות היטב לתפיסת העולם שלהם. אולי רע להבין שהמערכת שלך צריכה להיבנות מחדש מאפס (ראיתי אחת), אבל הרבה יותר גרוע לגלות שהעולם מכיל אנשים רעים.

קל הרבה יותר להאמין שישראל רוצה להרוג את אויביה מאשר לקבל את הרעיון שאסטרטגיית החמאס היא איום של רצח עם עצמי וניסיון לכפות אותו. שניהם רעים, אבל אנשים לא יכולים להבין את השני (על אחת כמה וכמה לקבל), אז הם פשוט מתעלמים מהראיות, כולל ראיונות פומביים של מנהיגי חמאס. למרבה הצער, זה לא באמת משנה מהו היקף ההתעלמות שלך, המציאות תאלץ אותך לקבל אותה, בין אם תרצה ובין אם לא.

ראיון עם נפתלי בנט (באנגלית) מ-2014

הפוסט המקורי שלי (באנגלית)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

האו״ם איננו נייטרלי

בכל פעם שאני נתקל במשהו פוגע, אותה שאלה עולה לי לראש: האם זה היה בכוונה? התשובה היא בדרך כלל "זה מורכב". לצערי, הדוח של האו"ם...