יום שבת, 16 בדצמבר 2023

למה אנטוניו גוטרש פתאום לחוץ?

מה תעשה אם תאבד שליטה על חלק גדול של הארגון שלך? אם תהיה בסכנה אמיתית של חשיפה ככישלון? האם ריצה אל ההנהלה ובקשה מהם לספק כיסוי תחת תהיה הדרך שלך להתמודד עם זה?

תרחיש אימה זה הפך למציאות עבור אנטוניו גוטרש, המזכיר הכללי של האומות המאוחדות. ידוע לכל פחות כעשור כי אונר"א משמשת כמטה הלוגיסטי של ממשלת חמאס וצבאה הלא חוקיים. אבל כנראה שגוטרש לא חשב אי פעם שבמשך הקדנציה שלו לא יהיה ניתן להסתיר עוד את הבעיה הזו.

למרבה הצער, במקום לנצל את ההזדמנות לנתק את הקשר הלא חוקי ולציית להחלטות מועצת הביטחון, הוא בחר בגישה אחרת - לבקש ממועצת הביטחון לתמוך בחמאס ולקבל את דרישתו להפסקת אש.

אל תאמינו לניסיונו להציג את העניין כהומניטרי, האפשרות הטובה ביותר להתמודד עם העניין היא לנתק באופן מוחלט את הקשרים של אונר"א עם ממשלת חמאס. זה לא יאפשר רק שיתוף פעולה טוב יותר עם ישראל, אלא יעצור גם את הגניבה המסיבית של מוצרים (מעל 90% לפי כמה מהמומחים) על ידי חמאס.

אולם לגישה זו יש חסרון גדול מבחינתו של גוטרש - היא אמנם מאוד בתחום האחריות שלו, אך אין לו שליטה אמיתית על גופי אונר"א, הם מנוהלים ברצועת עזה, לכל עניין, על ידי חמאס. גוטרש יודע זאת ועדיין מעדיף את הקריירה שלו על פני החיים של העזתים העניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

האו״ם איננו נייטרלי

בכל פעם שאני נתקל במשהו פוגע, אותה שאלה עולה לי לראש: האם זה היה בכוונה? התשובה היא בדרך כלל "זה מורכב". לצערי, הדוח של האו"ם...