יום שני, 26 בפברואר 2024

הצהרות חסרות ערך

איך יודעים שאין משמעות להצהרה? כשאין פעולה בעקבותיו. זה נכון עבור גרסאות של תוכנות (סיפור ארוך - אל תשאלו), אבל זה מצער כשאתה שומע את הצהרות המדיניות הגדולות האלה ממנהיגי העולם.

אנו שומעים אזהרות רבות על המשבר ההומניטרי שיגרום המבצע הישראלי ברפיח. אבל אני לא יכול שלא לחשוב שאני לוקח את המצב הנורא הזה ברצינות רבה יותר מאלה שהצהירו את ההצהרות האלה*.

יש להם שתי אפשרויות אמיתיות לעכב את הפעולה באופן משמעותי ואולי למנוע אותה:

1. דרישה ממצרים לפתוח את הגבול עם רצועת עזה

2. לאפשר למספר רב של פליטים שנמצאים כעת ברפיח להיכנס

בעוד ששתי האפשרויות רחוקות מלהיות ללא רבב (חמאס לא ישמח שרוב המגנים האנושיים שלו יברחו למשל), שתיהן יוכיחו בכנות את המחויבות להציל את האזרחים באזור.

יהיו הסיבות (פנימיות, דיפלומטיות וכו') אשר יהיו לכך שהאפשרויות הללו לא ננקטו, ברור שההצהרות הן לא יותר מאוויר חם, ללא כל רצון מאחוריהן. זה ברור לחמאס, לישראל, לאזרחים הפלסטינים, למצרים ולכל מי שהקדיש לזה יותר ממחשבה קצרה. זה כמובן מעלה את השאלה – למה הם טרחו מלכתחילה? כנראה, ישנן מגוון סיבות, אבל אני די בטוח שאף אחת מהן לא כוללת אכפתיות רצינית מהפלסטינים החפים מפשע.

* אני עדיין חושב שזה טוב יותר מחלופות זמינות אחרות, אבל זה לפוסט אחר

---

בעקבות התגובות:

לאחדים זה לא היה ברור, אבל מצרים אשררה את אמנת הפליטים, ולכן על פי המשפט הבינלאומי היא צריכה לפתוח את הגבול. ישראל, כחלק מהסכסוך, לא חייבת לעשות זאת, וסביר להניח שפעולה דומה תיחשב עוינת (ניתן להשוות אותה לפעולות של רוסיה במלחמה באוקראינה).


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נדמה לי שביידן השתגע, האם למישהו יש הסבר הגיוני יותר?

אני מודה שזאת הפעם הראשונה שאני פשוט לא מצליח להבין את ממשל ביידן. הרחבה דרסטית של המלחמה, שזאת התוצאה (שהייתה צפויה) של מניעת חימוש מישראל ...