יום ראשון, 31 במרץ 2024

זה שהישראלים פרנואידים לא אומר שהם לא מאחורינו

 למה הישראלים בטוחים שכל ביקורת על ישראל נובעת מאנטישמיות? כי במקרים רבים, זה נכון.

קשה להתעלם מהרבה מקרים בהם סטנדרט כפול הוא הנורמה ולא החריג, כשמסתכלים על התגובות לסכסוך ישראל-חמאס. אנשים שלא שמו לב קודם לכן למספר ההרוגים העצום של פלסטינים במלחמת האזרחים בסוריה, פיתחו לפתע אובססיה למספר ההרוגים ברצועת עזה. יתרה מכך, מתעלמים לחלוטין מהזוועות שחמאס מבצע נגד עמו שלו.

דוגמה נוספת לפעילות חד צדדית היא הדיווחים על רעב. בעקבות דוח בודד של יחידת ההסברה של חמאס (תחת הכיסוי משרד הבריאות הפלסטיני), אותו ארגון שמשך תשע שנים התעלם מהרעב בתימן בגלל חוסר מידע, הצליח לדווח על רעב בצפון רצועת עזה. מאחר שהאו"ם מאמין שישראל רעה מטבעה, לא צריך שום הסבר נוסף על הדרך הייחודית ביותר שבה נטען שהרעב מתרחש.

הסבר אחר, אולי דק יותר, הוא שאנשים אלו הם פשוט גזענים עם ציפיות נמוכות. אבל כמובן, זה בשום פנים ואופן לא עומד בקנה אחד עם התירוץ המקובל של "זכויות אדם".

זה לא יכול להיות התירוץ לתקיפות נגד יהודים ברחבי העולם. תקיפות מילוליות ופיזיות כאחד הפכו לדבר שבשגרה. האמונה שכל היהודים נושאים באחריות למעשי ישראל היא אנטישמיות מובהקת. עוד סימן ברור לכך הוא השימוש התכוף בסמלים אנטישמיים, שרבים מהם מקורם בימי הביניים. הרעיון מאחורי זה הוא לאיים על התפוצה היהודית בעולם באמצעות התגובה למעשי ישראל.

המאמר המקורי (באנגלית).


---

1. בהחלט יש סיבות אחרות לבקר את ישראל, אני רחוק מלטעון שזה בלתי אפשרי. זה פשוט לא קורה מספיק.

2. אם רוב הביקורת לא הייתה אנטישמית, היה הרבה יותר קשה לתייג את כולה כך.

3. כרגיל, רוב המבקרים לא משתייכים לאף אחת מהקבוצות האלה. הם פשוט חוזרים על קריאות שנשמעות טוב בלי לחשוב עליהן.

4. לשם הסר ספק, זו לא קונספירציה ענקית אחת נגד היהודים או ישראל. מדובר בתופעה "רגילה", וישראל היא הקורבן של התנהגות "נורמלית" זו.

4. יותר מפריעה לי ההשפעה על האדישים מאשר השונאים עצמם. השורש של ההשפעה נובע משנאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נדמה לי שביידן השתגע, האם למישהו יש הסבר הגיוני יותר?

אני מודה שזאת הפעם הראשונה שאני פשוט לא מצליח להבין את ממשל ביידן. הרחבה דרסטית של המלחמה, שזאת התוצאה (שהייתה צפויה) של מניעת חימוש מישראל ...