יום שבת, 20 באפריל 2024

כן, ישראל איננה מרכז העולם

אנחנו נוטים לחשוב את עצמנו למרכז העולם, שהכל סובב סביבנו, זאת כמובן טעות.

אפשר לחשוב שההחלטות האמריקאיות לגבי ישראל נכונות מכיוון שהן נובעות מרצון של ארה״ב לבצע דברים אחרים. זה סביר בתנאי שאפשר להסביר כיצד ההחלטות הללו מסייעות לארה״ב - הן לא. ההתנהגות כלפי ישראל יוצרת לארה״ב בעיות חמורות במזרח הרחוק שם סין נהנית בעליל מהמצב הקשה של האמריקאים, גם ההתפשטות של רוסיה בסאהל תוך ניצול המלחמה לא מטיבה עם ארה״ב. עם זאת מן הראוי לציין שהבעיה המרכזית של האמריקאים היא הזמן הרב של המלחמה, כך שהפתרון מבחינתם הוא שישראל תגמור את העניין, כך או אחרת.

המצב לגבי האירופאים הוא גרוע אפילו יותר, ההחלטות שלהן היא בגדר התאבדות ולא יכולות להיות מוסברות אלא בהנחה שארה״ב תשכך אותן. עידוד גורמי טרור שזאת משמעות ההחלטות האירופיות יכולה להיות התאבדות ולכן צריך לראות את קבלתה כניסיון להעביר את האחריות לאמריקאים. גם הפעילות הנמוכה בים האדום צריכה להיחשב כניסיון לדחוף את הבעיות לאמריקאים.

ההפגנות ברחבי העולם המערבי, הן סממן מדאיג לא רק עבור ישראל אלא גם עבור מדינות המערב. מדובר בקבוצות (אגב, לא מאוד גדולות) שהחליטו להתפרע. המצב בו ישראל היא רק תירוץ (הם הפגינו ברובם נגד תקנות הקורונה ולאחר רציחת פלויד) לא הופכת את העניין למוצלח יותר או למסוכן פחות.

הסינים, הרוסים וכן האו״ם פשוטים בהרבה להבנה, הם רואים בישראל חלק מהמערב ולכן רוצים לדפוק אותנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

נדמה לי שביידן השתגע, האם למישהו יש הסבר הגיוני יותר?

אני מודה שזאת הפעם הראשונה שאני פשוט לא מצליח להבין את ממשל ביידן. הרחבה דרסטית של המלחמה, שזאת התוצאה (שהייתה צפויה) של מניעת חימוש מישראל ...